tisdag 4 december 2012

Dagens....

Ja idag ringde jag till min barnmorska och jag fick snabbt komma in för att kolla.. Jag hade ju bestämt att jag skulle njuta av graviditeten nu i december.. Men de gick ju lätt när bebis helt plötsligt får för sig att typ inte röra sig.. Sen i söndags har jag knappt känt av h*n... I vanlliga fall brukar man kunna buffa lite på magen och få lite respons, men inget sånt funka.. När jag brukar lägga mig i soffan brukar jag känna den sparka, men de har varit helt "dött".. Inga sparkar varken när jag skall sova eller när jag vaknar som de annars brukar va och de lilla jag känt av har varit så pass svagt att jag börja fundera på om bebis verkligen hade de bra inne i magen.. Jag kände ju att den levde, men den kändes så svag att jag blev orolig.. Så nu tredje dagen men knappt nån respons från lill bebben så fick jag komma in..

Men visst är det ju alltid nåt som skall krångla när man har som mest bråttom!! Och så klart när jag hade lite tid så skulle biljävlen fittas!! De sluta med att jag fick köra i ilfart till sjukhuset, med ett tjutande larm som sa att jag hade bagagluckan öppen! Men jag fick varken upp eller fast den då de va så mycket is och snö på den.. Jävla sattyg.., Fick sen för första gången sen maj SPRINGA över parkeringen, in på sjukhuset, gå as snabbt i korridoren för att sen försöka springa upp för trappen.. Jag va då 10 minuter sen! Och jag hade fått tid mellan 13.00-13.15.. Så när jag väl kommer in till min bm kan jag knappt andas, svettas som en gris och är illröd i ansiktet.. Och springa är väl inte de bästa jag kunde gjort när jag har ont i fogarna.. Men nu va de gjort... (och de straffas jag för ikväll)

Men hon hitta hjärtljuden och de lät ok men för säkerhetskull skcikade hon mig till gyn där dom tog en ctg kurva (tror ja de hette) Hon som tog kurvan tyckte att de såg fint ut och efter 20 minuter gick hon och visade de för en läkare, han ville dock i sin tur ta in mig på ett snabbt ultraljud.. Men de såg bra ut där med och hjärtat pickade på...

Kanske bebis bara hade en lugn period?? Men jäkla unge att skrämmas!!! Jag vill ju bara att allt ska va bra så att jag får va lugn och njuta sista tiden.
Så snälla bebis, rör dig ordentligt alla dagar! Så att jag får va lugn.. Inte nå svagapuffar, sparka mig hårt så att jag vet att du mår bra.. Jag tar gärna några blåmärken=)

2 kommentarer:

  1. Hörru lilla bebis inga skrämma mamma sådär! :) Skönt att de kolla upp dej ordentligt iaf. Hoppas ni kan njuta nu!

    SvaraRadera
  2. Nej sådär får den inte skrämmas! jag får ju hjärtsnörp... Men de va tacksamt att dom verkligen kolla upp att allt va ok.. SÅ nu skall jag försöka njuta lite till=)

    SvaraRadera