torsdag 6 december 2012

Sämre väder

Ja idag har vi bjudits på sämre väder! Milt me andra ord! Mitt fina vinerlandskap är borta.. Visst har vi massor med snö kvar, men all fin snö som hängde på grenar har dunsat till marken.. Men imorn ska de väl bli minus igen.
Bebis har återgått till sitt normala jag och buffar på som bara den.. De är så mysigt!

Idag har jag varit till min arbetskollega som oxå är gravid. Snacka bort ca 4timmar, drack julmust, te och åt pepparkaka och kola:) mums! Skönt att få prata av sig lite. Blir ju lite trist på de viset när man går hemma hela dagarna, man har ingen att prata me:) så då åker man iväg och tar igen de ibland;)

Fick finaste typ overallen men utan ben till bebisen. De tackar vi så jätte mycket för!!:)

Imorn skall Jonas och jag äntligen åka till Sverige för att köpa hem grejer som vi behöver till vår lilla. Känns spänt och nervöst. Tänker man på allt man kan behöva?! Vad kommer vi att missa?:) vi har ju lixom inte köpt hem nåt! Eller jo, vi har ju faktiskt barnvagn och sen fick vi hem några barnkläder från Turkiet. Men vi skulle behöva få hem säng, bilbarnstol, skötbord kanske.. Och en massa smått och gott! Så vi får väl se va vi kan hitta imorn. Men de ska bli kul att äntligen börja köpa nåt.. Är ju på tiden, då vi på måndag faktsikt går in i vecka 30! Oj oj:)

Så hoppas vi på ett snällt väglag imorn! Så att vår resa går så smidigt som möjligt.. Skulle vilja va snäll med Jonas och köra då han jobbar inatt och då alltså inte får direkt mycket sömn innan vi åker:/ så snällt
Väder så att jag kan köra önskar jag!

4 kommentarer:

  1. Hoho! Vi var och handlade spjälsängen och skötbordet i vecka 33+6 och sen 2 veckor senare, tidigt på morgonen i vecka 35+6 gick vattnet .. Tur att vi hann! Vi tänkte nästan dra på det lite till :p Bilstolen köpte sambon typ samma dag vi for hemifrån BB.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ja just de, ni fick er tös lite tidigare.. Ja de e de jag tänkt på ibland.. Jag vill inte och har inte vågat handla nåt för tidigt, samtidigt som man aldrig vet ifall bebis vill komma för tidigt.. Men de va ju tur att ni hann då=)
      Nu har vi fått hem en jäkla massa grejer så nu skall vi väl klara oss en bit på vägen =)

      Radera
  2. D va riktigt trevligt! Blir lätt långtråkigt hemma... trots en liten som håller igång en. Men blir inga riktiga samtal me henne ;) men vi ska komma å hälsa på er nåt oxå, så vi får se nå annat. Å jag hade ju faktist två likadana overaller å d behöver jag int :)
    lycka till me alla inköp!! sånt e alltid kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe men de går att samtala ändå=) De e ju lika bra att jag vänjer mig =)

      Radera