fredag 28 december 2012

Julen är förbi..

Är inte så duktig på att skriva nu märker ja.. Men jag har inte haft tid. tack för era erfarenheter kring magen.. Har nu lärt mig att en sammandragning inte behöver göra ont! Har trott hela tiden att sammandragningar ska göra ont uppe i magen.. Men så va de ju inte..

Julen har susat förbi... Några dagar innan jul va ju vi till Helsinfors och gick på konsert! Vi såg swedish house Mafia.. Helt klart va de bra, men hade nog varit bättre om man varit ogravid och stått nere på golvet. Blir ju en annan känsla när man har sitt plats och noll promille:) volymen inne på Hartvall arena va helt galen.. Den höjdes hela tiden och fram mot slutet blev bebis i magen en aningens vild och då jag inte helt vet hur jag skall tolka de så valde vi att gå. Men shit vi va ju döva när vi kom ut:) stackars öron alltså:) men de va de värt! Skulle vilja gå igen..

Dagen före julafton kom pappa, Anna och Matilda hit för att fira jul med oss.. Dom kom med sista färjan. Men nån timme innan dom kom började jag få galet ont i magen.! ( hade haft en mag attack på väg hem från Finland) tog en tablett men den ville inte hjälpa.. Fick ondare och ondare.. Och ju mer ot jag fick ju mer ledsen blev ja.. (som vanligt då jag får ont i magen) så när pappa och dom väl kommer är jag liggandes i soffan och ligger och grinar för att de gör så ont.. Försöker bita ihop och slappna av men inget hjäkper.. Magen slås i vanlig ordning ut och ja får springa på wc flera gånger... Men sen runt ett tiden på natten så börjar jag spy... Ligger sen vaken hela natten med spring på wc och när Jonas kommer hem så spyr han med... Alltså ingen mag attack denna gång, utan magsjuka!!!! Typiskt.
Så julafton va en tung dag. Men de andra dagarna kändes de bättre så att man orkade va social:)

Är nu i vecka 32.. Och bebis har blivit så mycket starkare! Oj va den bökar på i magen:) <3
Inatt va jag tvungen att gå upp på wc (behöver nästan aldrig gå upp på natten) men inatt va ja tvungen. Och oj va vild bebisen blev efter de. Låg länge vaken och kände hur vår lilla buffa på där inne. Kunde inte låta bli att fundera på vem de är som bor där inne. Hur ser du ut?:)
Men snart får vi veta. Snart!!

1 kommentar: