onsdag 19 december 2012

En fråga!?

Jag har en fråga till er som är eller har varit gravida... Kasnke de finns nån som vill svara..
Hur kändes era magar när ni va eller nu när ni är gravida?
Varför jag frågar är för att min konstans känns STEN hård från utsidan! När jag sitter ner kan magen kännas en aningens mjukare, men annars är den jätte hård.
Ibland kan jag  känna mig besvärad av att den är så hård för de känns som att de ligger ett bowlingklot precis under huden..

Så, är de normalt? En kvinna sa, ja men du kanska va vältränad innan... Öh, de skulle jag inte påstå =)

8 kommentarer:

  1. Jag upplevde det som att ju närmare bf jag kom desto hårdare blev magen.. Utfylld till bristningsgränsen typ. Extra tydligt märkte jag av de ifall jag behövde böja mig ner lite, den gav ju inte "vika" mer mitt i allt. Sen på slutet dom sista veckorna hade jag sammandragningar, smärtfria sådana och då medans dom höll på så blev ju magen ännu hårdare stundvis.. Man kände hur den drog ihop sig. Vet inte om du blev något klokare av mitt svammel här :)

    Ramona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de e är alltid intressant att höra hur andra har de eller upplever de.. Måste läsa på om sammandragningar tror jag =) Efetrsom at min mage e så hård hela tiden e de ju svårt att säga om jag får sammandragningar eller inte.. Jag får ju inte några onda va jag vet =)

      Radera
  2. Tyckte nog min mage kändes hård "att ta på" mot slutet iaf. Allt är väl så utstretchad det bara kan bli, och särskilt de sista 10veckorna ökar den rejält :) Sen börjar man ju få mer sammandragningar också, som iaf jag bara kände på "utsidan". Dvs de gjorde aldrig ont.

    SvaraRadera
  3. Nog va magen hårdare och utspänd i slutet. Men blev ju ännu hårdare vid sammandragningar. Känns det "tyngre" med andningen oxå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min har ju varit hård så himla länge.. Så då känns de oxå svårt att svara på frågan om jag får sammandragningar av läkaren. Inte nåt jag får ont av, men magen e ju liksom stenhård jämt. =) Andningen har väl blivit tyngre, men de e ju mer om jag gör saker. Eller om jag ligger tokigt kan jag känna att jag blir tom på luft.

      Radera
  4. Min var nog mera åt det "mjukare" hållet :)

    SvaraRadera
  5. Tycker min e rätt mjuk... å har för mig att d varit så dom andra gångerna me. du får klämma på min å jämföra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jag får komma och "kluma" på din och jämföra.. Min känns så himla hård.=)

      Radera