fredag 14 december 2012

Vilken galning!

Vilken jäkla bilfärd jag fick till stan idag! Hjärtat i halsgropen hela vägen..
När jag kommer ut från vår väg och skall köra ut på stora vägen kommer de en bil från min högra sida.. De ser ut som att personen skall svänga in där jag står, men ändrar sig och kör rakt. Kör ut efter personen som då lägger sig i mitten av vägen.. Jag börjar fundera på om personen i fråga är rädd att köra i diket då de e halt, men tänker oxå att personen måste snart lägga sig i rätt fil då de kommer en refug och vägskyltar mitt i vägen..  Personen rätar upp bilen och kör förbi fint.. Vinglar efter de ut på fel sida vägen igen, men kommer snabbt tillabaka på rätt sida...

Efter att ha följt bilen en liten stund märker jag att personen som kör nog inte är rädd för att hamna i diket utan att de e för att personen uppenbarligen inte är i körskick på ett eller annat vis.. Full? dement? you name it? jag vet inte..

Efter att bilen upprepade gånger kör på fel sida av vägen väldigt länge och jag tutade på den för att den skulle få som en varning, så ringde jag polisen.. Dom skulle ringa upp mig och skicka ut en bil.

När vi kör över kanalen kör bilen i mitten av vägen och jag ser att vi längre fram får möte... Då går bilen helt ut på andra körfältet!!!! Jag väljer då att sakta in lite mer så att jag får ett ordentligt avstånd ifall de smäller... Den mötande bilen märker att personen inte väjar och börjar blinka helt hysteriskt och då börjar jag att tuta! Men de enda personen gör är att forstätta köra som den gör.. OCh de enda jag kunde tänka va: fan nu smäller det!!
Men tack och lov gick de bra.. Personen i mötande fil såg helt chockad ut när jag körde förbi... Stackarn!! Hade de varit jag i mötande fil hade jag fått PANIK!! Jag hade antagligen kört ut i fel körfält för att sklippa en kollision.

Precis när de där hade hänt ringde polisen upp för att höra vart jag befann mig.. Sa då att dom måste skynda innan personen krockar med nån.. Och precis då kör bilen igen ut på fel sida när de kommer möte...  oj oj va nervöst!!

efter ca 2 km möter vi äntligen polisen!! Har väl aldrig varit så glad för att möta dom =) tog dock en liten stund innan dom kunde vända och komma efter oss...

Men nu till de lustiga.. (eller inte) polisen hade ju blåljusen på och ljud på.. men bilen stanna inte! Vid ett tillfälle sakta den in och körde av mot sidan av vägen, för att sen köra ut på vägen och fortsätta sin färd... När vi kommer fram till rondellen får ju personen bilar från vänster sida, men dom ser ju att polisen blinkar så dom stannar upp en efter en i rondellen... Då väljer personen att köra in i rondellen! Typ som att: schyst dom här stanna så att jag får komma fram...

efter det svängde jag av upp mot sjukhuset så jag såg sen inte hur lång tid de tog innan dom fick fast personen.. Men de va ju helt galet..

Jag blir så himla arg på såna personer!! Om personen i fråga skulle va gammal och dement så är de ju bara tragiskt... men är de så att personen va full så skulle ma ju vilja ge en rak jävla höger!

Glad iaf att vi följdes åt hela vägen så att polisen hann se vem de va.. Ja tycker helt klart man skall anmäla sånt här.. Är personen full så är det min fulla rätt att göra de.. Och de borde alla göra! jag skulle till och med anmäla en kompis om jag visste att denna körde full. För såna har inte på vägen att göra.. Denna bilfärd kunde ha slutat hemskt! men tack och lov gjorde den inte det.....

6 kommentarer:

  1. Men fy fan för såna galningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men verkligen! Man borde ta bilen från såna dårar! eller alla fordon som de har så att det inte kan ta sig fram på annat vi s än med taxi!

      Radera
  2. Sinnesjukt och hemskt! Tur att ingen skadades.. huj man vill inte tänka tanken hur illa de kunde gått =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gud de där kunde ha slutat hur illa som helst.. Min värsta mardröm så här på vintern är ju att möta nå stådär.. För de är ju höga snövallar längst kanterna så man har ju inte direkt nånstans att ta vägen heller... Jävla dåre.

      Radera
  3. Bra gjort att anmäla! Vem vet vad som kunnat hända längre fram på färden... Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker absolut man skall anmäla sånt! Tänk om nåt skulle hända och man vetat om hur den Dåren kört. Man skule ju aldrig förlåta sig själv.

      Radera