måndag 17 augusti 2009

Ännu en söndag. (och jag har plockat bär)

Gissa om jag blev lycklig idag... Fick med mig Jonas ut i skogen en sväng på kvällen.. Jag ville så gärna plocka lite blåbär men ville ju inte va själv i skogen.. Så han va snäll och kom med mig.. Ja menar, varför inte njuta av de naturen har att erbjuda gratis? Och de är ju så mycket godare än de frysta i butiken.. Men nu till de som gjorde mig mest glad. Jag hittade hallon.. Åhh de e ju så gott..!!! Lycka=) tänk att så lite kan göra en så glad...

Hmm idag har annars varit en ganska lugn dag. Har inte gjort allt för mycket... jag dammsög hemma och torkade golven. Va en sväng med Jonas och gav mat till korna=) åka lite traktor, hehe.. Sen va vi upp till övervåningen och kikade lite.. Kanske de börjar bli på tiden att vi får börja planera lite för hur vi vill ha de där.. Åhhh sånt är så kul=) Sen blev de en tidig middag och sen ut i skogen för att plocka bär.. Skulle vilja plocka svamp oxå. Men jag äter ju inte svamp. men de e väl bara den där mys känslan i skogen som jag är ute efter... (dock fick jag se en äcklig sak i skogen idag.. Bläää)

Och kolla här då! Jag har lycakts med att få smultron på mina plantor som jag köpte i maj.. De doft helt ljuvlig när jag plockade dom!! Och goda var dom oxå! Nästa år skall jag ha skit många!!=)

Så nu när vi å plockat alla dessa fina bär så måste man ju göra nåt av de.. Så de fick bli (va jag kallar) en lyx smoothie=) Alltså med färska egenplockade blåbär, hallon och smultron.. Känns de lyxigt eller känns de lyxigt=) Och gratis var de oxå=) haha..

Ja så de va min dag.. Fanns inge kul på tv ikväll så jag fick Jonas att se på en shopaholics bekännerlser med mig.. Han tyckte väl inte den va lika roande som jag tyckte.. Plus att jag kolla på den i förrgår när jag köpte den.. Jag e knäpp va de gäller filmer jag gillar. Hittar jag en jag gillar ser jag den gära fler gånger innan jag lägger undan den för vila. Så säkert hinner jag med att se den en gång till den kommande vckan=) Men de kanske ajg skall göra när inte min karl e hemma. HAn får väl spunk på mig då=)

Nej nu e de tid för sängen. Skall försöka komma i tid i säng ikväll.. Måste ringa veterinären imorn igen. Nåt knas med min kisse Vincent.. Idag haltade han lite, men sen hade han en jätte stor knöl bakom örat. ingen aning om va de är?! Skit!!!
Sen skall jag ringa Sonera oxå för nu e de nå fel..?! Måste reda upp detta snarast!!!
Nej godnatt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar