torsdag 13 augusti 2009

En underbar fredag.

Ja, jag hade en helt underbar fredag förra veckan.. Hade en ledig dag, vilket va skönt. Vem tycker inte om att få va ledig=) Jonas höll på med sit och jag satte igång med att måla runt fönstren på huset.. De va varmt som tusan.. Skönt att man fick njuta av de fina vädret..

När alla sysslor va klara packa vi ner mat och dricka i en kyl väska och så for vi ut på sjön.. Badade och hade de mys. Bara han och jag.. Hundarna var oxå med ..

Så detta blev vår middag i solen på ett berg vid vattnet.. Helt underbart skönt och gott.. en god smörgås med en masa fyllning. En kall cider i solen.. Bad och att få umgås med den jag älskar mest av allt=)

Zack den lilla mannen befann sig ungefär 90% av tiden i vattnet.. han bara står där och tittar, och väntar.. Ibland tar han sig en simtur och sen ställer han sig i vattnet igen... han e så söt..

Ronja stod brevid oss när vi låg och solade efter maten. Jonas och jag låg och läste varsn tidning. Hade med mig ärtor, och Ronja gillar dom lika mycket som oss=) så hon bara stod där och tiggde lite gulligt, den lilla tungan stack ut nästan hela tiden..=)

När solen började gå ner bestämde vi oss för att åka hem och byta kläder.. Vi lämnade hundarna hemma klädde på oss och sen tog vi cyklarna ner till båthuset.. Och sen i båten till stan..

De var verkligen en fin kväll... Som sagt så tog vi båten till stan.. Satte oss först på Knorring och drack en kaffe drink. Kollade lite på båtarna.. Pratade och hade de mysigt bara han och jag.. Sen tog vi oss en liten promenad upp till stan. Gick till Dinos och satte oss där. De va en helt perfekt kväll! Så mysigt at bara han och jag åkte till stan tog nåt gott att dricka och satt och snackde skit..
Eftre två smornoff ice på Dinos gick vi ner till båten igen och åkte hem. Hade kunnat sitta längre där och bara pratat med Jonas. De va så himla trevligt.. I Love Him..!

Men de va nog lika bra att åka hem innan de blev allt för mörkt.. Fullmåne var de den natten. Fast de har de varit flera nätter... De e fint.. Men jag sover lite dåligt då bara..
(Knorring i mörkret)

Så tack min älskade för en underbar fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar