torsdag 3 september 2009

En helg i sverige.

Ja för två helgen sen åkte jag och Jonas till Sverige för att gå på Gröna lund. vi åkte till Sverige på fredagen och när vi kom till pappa så hade dom kalas för min lilla syster Matilda som skulle fylla 15 år på lördagen.. De va ganska mycket folk där.. Och riktigt trevligt. Fick träffa min kära faster där oxå. Hon är så rar..

Va lite osäker på om de skulle bli någon grönan när jag vaknade på lördag morgon.. Regnet öste ner.. Neeeej.. Men efter några timmar lugnade de ner sig och vi tog tåget in till Stockholm. De va jag, Jonas och Pappa som åkte.. Matilda och hennes kompis åkte samtidigt som oss men dom skulle gå sjäva där..

Och ja de fösta dom skulle åka va nya Insane.. What.. Aldrig i livet tänkte jag.. Jonas Matilda och pappa bestämde att dom skulle åka, men jag och min syster kompis Sara ville inte åka.. Så vi stog väl i nästan 40 minuter och väntade på dom.. (hata kö) Sen delade vi upp oss. Vi gick iväg och tog oss nåt att dricka och sen började vår vandring runt Grönan=)

huuuu..

Jonas ser ju nöjd och glad ut iaf...
Men jag kan ju berätta att jag innan vi åkte hem på kvällen så åkte jag insane iaf, med pappa. Och den var inte alls så frlig som jag trodde. Dock va jag ju skiiit nervös när jag satte mig och väntade på vår tur. Men de va kul=)

Men den här är nog fan jobbig.. Herre gud, nära döden upplevelse för mig.. jag gillar den inte, men ändå åkte jag den.. Åkte fritt fall oxå. Fy fan säger jag bara. HAr åkte den en gång tidigare och då lovade jag mig själv att inte åka den igen.. Men, jag åkte.. OCH de va hemskt.. !!

Pappa vann lite choklad.. Lilla asken.. Jonas vann oxå en men med annan choklad.. Jobbigt att släpa på bara=) hehe..

De är vackert där på kvällen..!

Tycker de är en gansak härlig känsla att få stros runt där i stockholm.. Inte alla dager, men ibland är de mysigt tycker jag.. =)


Så de va min lördag..
PÅ söndagen begav vi oss av gasnka tidigt. Va till Ikea och plantagen och bauhaus eller hur de nu stavas=) hehe.. Fick lite smått handlat till hemmet.. Älskar att få shoppa lite. Blir så glad va det=)

Nej de får va allt nu för detta inlägg..
Tack för den=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar