måndag 7 september 2009

Man kan undra....?

Ja man kan undra hur mycket tårar en människa kan ha egentligen?! De känns som att jag har massor... Precis som många andra dagar den senaste tiden har mina tårar runnit längst min kind idag.. Dom bara kommer. Känns inte alls som att jag kan styra de..
Jag känner inte igen mig själv när jag är så här.. Vill inte må så konstigt som jag mår.. Jag vill va glad... Och inte gråta mera....
Men ibland har man ju sämre perioder och nu har jag en sån..
Fast idag när jag grät, så tänkte jag att jag skulle gråta ut mina sista tårar.. Min plan va att jag skall må bra imorn ( idag /måndag) Jag hade hoppats på att de skulle va dom sista tårarna som kom utan förvarnig..
Men dom kan nog inte sluta om jag inte själv börjar ta tag i saker och ting.. Jag tänker inte låta mig själv må dåligt för att de finns fittiga människor.. Pratade med mamma idag oxå.. Hon undra varför jag va så ledsen..
Men jag kan ju helt ärlig säga att jag faktiskt inte kan sätta fingret på exakt va de är.. Utan de är några saker som tillsammans antagligen bildar en stor klump av gråt.. Eller nåt sånt?
jag har ju haft dåligt samvete för att jag inte träffat mamma och dom.. Men jag tror att hon förstod. Jag behöver inte ha dåligt samvete.. Men jag får de ändå..

men jag skall försöka ta tag i mig nu.. För nu måste jag snart börja må bra. Sa till Jonas att jag borde sjukskriva mig. Flytta ut på en ö några dagar i min ensamhet och bara fundera på allt och inget. Helt ärligt så tror jag att de skulle va jätte skönt.. Inte försöka behöva va trevlig mot någon.. Utan bara tänka på mig själv..

Men jag skall iaf klippa mig imorn.. Tänkte att jag skulle klippa bort några centimeter, kanske lite symboliskt att man klipper bort lite av allt man tänker på som gör än ledsen..
Vi får väl se vad som funkar..?!
Men som sagt.. NU vill jag bli samma gamla vanliga Janni.. Inte ha den här gråt klumpen i halsen nå mer...
Måste göra ett försök till att förstå bara..
Nej godnatt...

3 kommentarer:

  1. Skickar en stor kram till dig med hopp om att du ska må bättre snart!!Kan ju hjälpa att gå och prata me någon utomstående också..skulle alla behöva någon gång tror jag, kan kännas skönt!:-)Men hursom..hoppas du blir glad igen..du brukar ju alltid vara det..;-)

    SvaraRadera
  2. det är bra att gråta, man får mycket ur sig genom tårarna. och det är också bra att kunna tillåta sig att vara ledsen, men blir det att du inte kommer ur det kanske du måste försöka hitta ngn att prata med (som föregående talare föreslog). Det kanske finns nåt i ditt inre som inte kommer fram, kanske nåt som behöver åtgärdas... Stora kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Ja tack skall ni ha. Har nog funderat på att gå och prata med någon. Känns som att de kanske skulle behövas.. Har ju gjort de förut tidigare i mina år.. Men nu e de tre år sen sist..
    Men jag skall ge mig själv en chans nu att må bra.. Mår jag inte bättre snart måste jag ta tag i det. MAn kan ju inte gå och va ledsen hela tiden. Inte bara jag som mår dåligt av de..
    Förr eller senare bli de ju bättre, de vet jag.. Och jag hoppas på att de skall bli snart=)

    SvaraRadera