söndag 6 september 2009

Jakt...

Nu är dom på G. Dags för lite fågel jakt en lördag kväll...

Säkert ett försök till att locka till sig lite fåglar. Ni vet jag är inte så bra på allt sånt här, men man kan ju va med för de.. man lär sig väl på vägen..

Så Jonas, jag och hundarna gav oss ut på lite fågel jakt ikväll. Jäklar va mygg de va! Hatar mygg, dom har ett så irriterande ljud när dom flyger. Man känner att man verkligen inte kan komma undan dom..
Så hur går de till.. Jo vi satt där och väntade.... Och väntade. Tysta.. lite viskade jag nog=) jag har ju svårt att va tyst.=) ganska mysigt och spännande att sitta och vänta med spänning.. Kommer det nån eller inte?
Men visst kom de en fågel till sist..

Så här har vi han, mannen som fixar mat=) hehe.. Här har han precis skjutit en fågel..

Ronja fick äran att hämta den första fågeln. Bara att hoppas att de skulle komma en till då så att Zack oxå skulle få hämta en. Och visst sköt han en till sen.. Så Zack fick oxå va duktig. Men de fick jag ingen bild på.

Men sen blir ju jag lite blödig då.. Stackarn.....

Vackra färger har dom på fjädrarna... De skiftade mellan lila blått och kasnke lite grönt.. Häftigt..

Duktiga hundar!

Sen åkte luvan på i ett försök att hålla myggen borta från ansiktet..=)

Men de var faktist riktigt mysigt att sitta där.. satt och sneglade på Jonas.. Och tänkte för mig själv hur lyckligt lottad jag är som har hittat en sån fin kille=)
Har lite kort stubin för tillfället och de ber jag om ursäkt för. Men du e gullig som står ut=) Speciellt när jag ligger och är jobbig på kvällarna när du försöker ha datorn..
Men jag älsakr dig ändå fast jag är jobbig=)

Nu skall jag försöka fixa tven som precis la av.. Den har hakat upp sig.. fan.. igen.. Jag och tekniska prylar går inte ihop=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar