måndag 28 september 2009

Helsingfors.


Ja då var denna helg över. I fredags natt åkte jag och Jonas iväg till Finland, Helsingfors för lite shopping och mys på tu man hand. De va jätte skönt.. När vi steg på natten gick vi till hytten och la av våra väskor. Sen gick vi ner och tog några drinkar, prata lite och lyssna på musik. Kollade på nån show oxå. Sen gick vi tillbaka till hytten. Skulle upp ganska tidig enligen mig=)
Sen på lördagen steg vi av i Helsingfors och gick där på gatona och shoppade.. De va gasnka varmt. Först var de riktigt mulet när vi steg av men ju mer klockan gick desto bättre väder blev det..

Och så gjorde man av med en hel del pengar. De är alltid kul när manär mitt uppe i sitt shoppande. Men de är sen när man inser hur mycket pengar man gjort av med som de svider lite.. Men jag är nöjd ändå=) Jag behövde lite nya grejer, för att pigga upp mig själv=)
Och jag tyckte att de va jätte skönt att få komma bort lite med Jonas. Vi trodde dock båda att vi skulle ha lite bättre tid till att tex sätta sig ner och ta en öl någonstns. Men hann vi inte alls med=)

Sen vid 17 tiden var vi på båten igen. Då gick Jonas och bokade bord till oss så att vi skulle få lite middag och god dricka.. Perfekt.. Hade bokat till klockan 20.00 så vi hade god tid på oss=) Men de va riktigt trevligt, under middagen hade vi en pratstund, helt olika tankar. Men man kan ju inte tänka lika jämt=) eller hur.. hehe

Nej nu hinner jag nog inte skriva mer. Skall hoppa i duschen och sen åka till stan.. Kolla på soffbord. Och sen skall jag ta en promenad i stan medans Jonas är på innebandy träning.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hej Janni! Det är Nikky här, nu har jag hittat till din blogg! :) Din helg i Helsingfors låter jättemysig, precis vad du förtjänar, hoppas vi kan hitta på någon slappis-kväll igen någon gång, det var jättetrevligt tycker jag :)
    Kram på och ta hand om dig vännen :)

    -Nikky

    SvaraRadera