tisdag 23 februari 2010

-24 grader


Titta vilken fin bukett med tulpaner vi fick av Jonas mamma idag... Jätte fin färg. Fick dom när jag var dit för att hämta hundarna. Alltid kul att få blommor.. Och tulpaner är vackra. Och vi fick en stor bukett=) Tack så mycket.

Idag har varit en lång dag, och en riktigt kall dag. Upp imorse 06.15, fixade mig i ordning för jobb, ut i god tid för att starta bilen. Tänkte att jag för en gång skull skulle få sätta mig i en VARM bil.. KOm ut tio minuter senare till en varm bil, mmmm tänkte jag jag. Fan va nice. Och va hände då? Jo bil jävlen hade frysit fast igen, jag kom inte loss. Fick ringa jobbet och meddela att jag blir sen.. In efter Jonas.. Och han fick loss bilen.. Tuuuuuur. Sen iväg på jobb, slutade 15.30. Iväg till EM möbler för att snabbt kika på en säng.. Och jag hittade en som jag vill ha (eller det är mardasser på ben) som inte va allt för dyr. Visst var de mycket pengar men de finns dyrare. Tror nästan att jag kommer att köpa den. Skall bara få Jonas med mig dit sen så att han får prov ligga den och se va han säger..

Sen iväg till kantarellen för att hadnla lite mat.. Hämtade hundarna hos Jonas föräldrar, sen Hem, skottat snö både på framsidan och baksidan=) jag är en bra flickvän=) hahaha
sen lagade jag middag och inväntade min älskade Jonas som var på innebandy. Äta och sen bar det iväg ut. Vattnet har frusit i ladugården så nu var det lite fix med att se till att dom skulle få vatten. Kallt som faaaan va det iaf. När Jonas åkte på jobb sa han att de va -24 grader... Fyyyyyyy..... Efter några kalla timmar ute, kom jag in, lagade en brasa och sen tog jag en lång varm dusch... Skönt.. Kokade lite vatten och gjorde te till mig och till Jonas gjorde jag varm choklad.. Önskar att han hade varit hemma med mig i natt.
Och för hans skull så önskar jag att det inte skulle falla mer snö nu..

Imorn är jag iaf ledig.. I vanlig ordning skönt.. Skall se om jag hinner baka lite, sen på kvällen blir det väl pilates om jag orkar.. Jaghar ju varit förkyld så orken är inte på topp..
Men nu skall jag nog krypa ner i min varma säng, hoppas att min sambo kommer hem lagom tidigt och får sova=)
Godnatt
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar