tisdag 16 februari 2010

Min gammel mormor.


Eftersom att jag fortfarande inte lagt mig i sängen så är det fortfarande måndag för mig.. nu är väl klockan 00.12 så på riktigt är det tisdag.. men.. men..

Hur som helst så var det begravnign för min gammel mormor i Sundsvall idag.. Tyvärr kunde jag inte närvara. Men jag hoppas att det va fint.. Tror hon blev kremerad.. De blev ju även min kära Farmor.. På ett sätt gillar jag inte kremering.. Varför? Jo för att när jag kommer till Norrland till Farfar så finns det ingen grav att gå till och lägga blommor.. Jag vet ju att min farmors aska har blivit spridd. Ohc jag vet var oxå.. Men det känns ändå konstigt att det inte finns någon gravsten att gå till och lägga blommor på och säga några ord. Jag hoppas att ingen fler i min familj skulle vilja bli kremerade... Men alla gör vi våra val.
Så vila i frid nu Gammel Mormor=)


Idag har annars varit en ganksa lugn dag.. Jag har varit och fått en hudanalys (ansiktet) samt fått en ansikts behandling.. Lite lyxa till det i vardagen. Men jag har ju så känslig hud så de känns lite konstigt i ansiktet just nu måste jag säga.. lite stramt och irriterande... Men de går väl över. Skall tillbaka om tre veckor tror jag. Se om vi kan få nån ändring på min hy. Den har tyvärr blivit så dålig de sista halv året.. Och jag tror nog att det har sina skäl.. Men jag vill ju ha bra hy.. Vem vill inte det?

Sen åkte jag hem och fikde med Jonas. De blev semla idag.. Eller på åländska= fastlagsbulle...
Jag kommer aldrig att glömma när jag flyttade hit till Åland och jag lärde känna Annica. Jag ver hem till henne, och hon frågar då mig om jag vill ha en semla.. JA svarar jag. För i min värld så är en semla en bulle med grädde och annat gott.. Men ut kommer Annica med en smörgås med ost... Va???? Vart tog min semla vägen?! Jag fatta inget.. Men sen fick jag en förklaring.. Semla här va ju en smörgås.. Inte alls en bulle med grädde.. Något besviken den dagen kan jag säga att jag var=) hehe...

Nä nu skall jag nog krypa ner i sängen. Imorn är det jobb igen.. Jag har kvälls pass så jag får ju ändå lite sovmorgon=) skönt..
Så godnatt nu =)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar