fredag 26 februari 2010

Fredag och nackspärr.


Ja aj fan, idag vaknade jag av väckarklockan 06.15. Skulle på jobb., Men jag kom knappt ur sängen, eller jag fick nästan inte upp huvudet från kudden. Helt stelt och gjorde jätte ont.. Bökade mig upp, försökte röra lite på nacken, vandra runt inne i huset tills jag kom fram till att NEJ de går fan inte att jobba så här.. Nu har kroppen sagt ifrån. Har ju haft kroppsvärk i nästan tre veckor. Och nu slutade de med nackspärr. Där fick jag för att jag jobbade trots att jag var förkyld. Man känner sig alltid lika taskig när man ringer och sjukanmäler sig. Men va fan skall man göra. Mitt jobb är TUNGT. Värst är det att behöva ringa till chefen.. Kommer hopn att tro att jag är sjuk eller tror hon att man ljuger?! Hjärnspöken..

Fick iaf ringa till cityläkarna efetrsom att vi behöver läkarintyg från FÖRSTA dag.. Billigt och bra med tanke på att ett besök kostar 60 euro. Tur att jag slipper betala... Men behöver jag en längre sjukskrivning för samma sak, då hamnar jag på att betala.. Sjukt..
Så jag for iaf iväg till stan och träffade upp en sjukskötare som skrev ut ett intyg till mig. Sen körde jag ner till garagert i stan, traskade iväg till Klip Up för att unna mig själv nåt. (tycka synd om mig dag) Så de blev en hårinpackning, som jag hoppas skall va bra. Sen ett super bra hårspray, har provat det förut men aldrig köpt ett själv. Men nu tog jag migi kragen och gjorde det.. (sen köpte jag en tidning till mig själv oxå) =) om jag är beroende.. njaaaaa.. Jooooo.. Men jag försöker att hålla mig till en eller två tidningar per vecka.. Räknade ut att jag gör av med ganska mycket pengar på BARA tidningar. Och här på Åland är ju en tidning dubbelt så dyr som i Sverige, ibland även dyrare.. huuujj.

Nä nu blir det soffan för mig.. Se lite på sex ant the city och vila mitt stackars huvud och nacke.
=)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar