torsdag 2 juli 2009

Norrland.

Ja då så... Nu skall jag berätta lite om min Norrlands tripp med lilla syster Matilda. Här startar vi vår resa.. Fy va de va tungt att köra så långt, jagär ju absolut inte van att köra så där långt så jag ar riktigt trött emellanåt. Men vi kom fram hela.

Så här fint va de när vi kom upp. Älven låg helt platt lugn.. De va så fint.. Kul att träffa Farfar igen. Men man saknar ju farmor mer när man kommer upp dit. Känns lite tomt på Loön utan henne..

Se så fint de var... De va helt ljuvligt.. Och vi had ju KANON fint väder. De va så varmt alla dagar! Matilda och jag har inte gjort annat än solat och badat och bada haft de skönt.

Haha detta var Farfars fiskmås skrämma.. Jag vet inte hur många gånger jag fastnade i den när jag skulle gå runt bordet=)

Och här har vi han.. Min farfar Lennart.. Han är en skön man. Humor har han. Man skrattar alltid när man är med honom..
Han och jag va ute på en promenad. Han va nog inte tyst längre än 30 sekunder.. Antingen så sjöng han eller så visslade han.. Men som sagt han är rolig..

Jag på bryggan vid älven.. De va så skönt att ligga där.. Bara ta de lugnt och njuta av allt de vackra..

Matilda och jag..

Matilda och jag igen. Här är vi i Demsta och badar. De va så skönt i vattnet... Så här tog jag mitt första dopp för i år. Jag vågade inte riktigt bada i älven. De kändes för kallt..=)
Fegis som man blivit.

Finns även en vatten kana i demsta... hehe... Den minns jag från de at man va liten. MAn blåste upp en madrass och kanade ner i världens fart. tusan va kul de va. Men den börjar bli gammal nu. Åkte den bara en gång. Och de kändes i rumpan i varje skarv. inte riktigt bekvämt..

Jag vid älven..

Matildas fot.

Matilda tar sig ett dopp i älven, modig hon=)

Jag...

Jagi igen. Matilda och jag cyklade en kväll när farfar var borta..

Jag igen=)

Här har vi Monica och Farfar nere på bryggan..
Sista kvällen där..

Matilda och jag skulle meta. Men de va så jäkla vilda maskar. Och jag har blivit feg så farfar fick sätta på in mask på kroken=) haha
Va töntig man kan bli.

Syster och jag..

Jag på bryggan.. Hade ordentligt med kläder på mig för att försöka skydda mig lite mot alla mygg..

Kvälls sol- De va fint..

Jag Farfar och Matilda precis innan vi skall börja vår resa hem igen..
Kommer sakna han och Loön. Men visst är de skönt att komma hem oxå..

Farfars hus... Bye bye...

Tog oss en sväng över höga kusten bron. Fint där..



Så de här va några bilder av vår resa för denna gång.

2 kommentarer:

  1. härliga bilder! verkar som att ni haft det bra :)

    SvaraRadera
  2. A: jo vi hade et jätte bra. De va så könt att få komma bort lite. Och som sagt de va helt underbart väder!!=)

    SvaraRadera