onsdag 29 juli 2009

Jag vill bara GRÅTA. Jag känner mig som en FÅNGE!

Åhh va jag känner mig ledsen.. Min semester är slut.. Nu är man tillbaka till en vardag som styrs av jobbet.. Jag tänkte på de här om dagen. Herre gud, nu när man varit ledig, jag har kunnat göra vad jag vill när jag vill.. Läkartider, tandläkar tid, inget behövdes passa in med jobbet.. Jag kunde tvätta och hänga tvätten när jag ville.. Kan jag de nu..? Nej.. Nu måste de mesta sryras utifrån hur man jobbar.. Vadå känna sig som en fånge!?! De här suger..

Började jobba i måndags, då va de kanon fint väder... Men jag jobbade ju dag så jag hann ju njuta lite av de iaf.. Men tisdag då? jo då va jag ledig, å de va SKIT väder... Idag onsdag jobbar jag.. KVÄLL.. och va händer då? va ser jag nu när jag stiger upp? JO STRÅLANDE SOL. Och jag kommer att sitta instängd i mina svettiga arbetskläder till halv nio ikväll.. Jag vill ju bara gråta!!! Va fan! Nå ja.... jag får väl helt enkelt hoppas på fint väder dom andra dagarna.. För tordag och fredag jobbar jag dag så då hinner man njuta lite av vädret.. Och sen lördag söndag så då e jag ledig. SÅ DÅ VILL JAG HA SOL!!! varmt soligt och underbart så att man kan bada och njuta.. Hmm.. Nej nu skall jag gå en promenad innan jobbet..
Måste komma igång och i form igen efter semestern..

Tack och hej för idag..

2 kommentarer:

  1. Jag känner likadant, de e hemskt!! Kram. Johanna

    SvaraRadera
  2. man får försöka se det positiva i situationen: värmen från de nära betyder så mkt mer än värmen från solen!! (filosofen träder fram) :) Hoppas du ändå får njuta av lite sol o värme på lördag!! kramar

    SvaraRadera