onsdag 25 januari 2012

Minus grader och promenad.

 Idag har det varit underbart väder ute.. Kallt och snö. Tog med mig hundarna ut på en promenad. Det blev en promenad på 1 1/2 timme. Och de va riktigt skönt, rensa tankarna lite, och bara njuta av dagen.. En stund att fundera över allt jag har att va tacksam för istället för att gräva ner mig i det jag är ledsen för.. Så det va riktigt skönt..

 Vi gick till kvig betet och där i vattnet var det en svan! Hundarna blev lagom nyfikna.=)

 Zack satt så fint och tittade på svanen bra länge.. Den lät en massa och jag antar att den kände sig lite skrämd av oss.. Men hundarna satt tysta och fina och bara tittade.. Gullisar..
Inatt börjar jag jobba oxå. Skall åka om några minuter.,. Har inte så stor lust att jobba, men man måste ju tjäna ihop sitt leve bröd.. =)

Mitt besök till prästen gick bra.. Jag skall nu göra nåt jag aldrig trodde jag skulle göra..
Men jag fick den finaste frågan man kan få. Jag får äran att bli gudmor till ett barn.. Vilket känns stort och viktigt för mig. Problemet va ju att jag själv inte är döpt eller konfirmerad! Och här på Åland får man inte bli gudförälder då.. (vet inte hur det är i Sverige?)
Så mitt besök hos prästen slutade med att han skall komma hem till mig på måndag och döpa mig och i samband med dopet blir jag även konfirmerad.. Så då kan jag bli gudmor på riktigt..
Så nu vet ni det...=)

1 kommentar:

  1. Härliga bilder från er vinterpromenaden!

    Visst är det skönt att få rensa hjärnan lite och inte gräva ner sig som du säger :) Promenader är då guldvärt när man förenar nytta med nöje :)

    SvaraRadera