onsdag 15 februari 2012

En onsdag...

 Så var det onsdag igen. Idag kom vi igång sent.. Sen frukost för mig (skall på jobb i natt därför sov jag länge.) Sen blev det att titta lite på tv, kolla inrednings tidningar och trädgårdstidningar lite.. Sen städade vi upp köket ordentligt. Köksön hade blivit ett förvarings ställe.. inte ok.. Men nu e de snyggt i köket och köksön är tom på allt skräp!=)
Provade och tända lite ljus i den nya kandelabern.. Så vakert..  Jag älskar vårat fina hem! ignorera det röda ljuset i mitten, de skall va ett vitt där=)

 Köpte ju super vackra rosor att ha på matbordet.. Dom va så himla fina!! Jag vill ha fler sådana.. Synd att man inte helt va gjord av pengar, för då skulle jag ha rosor överallt=)haha

Så fin färg!! Dom är helt underbara..

På eftermiddagen tog vi en promenad med hundarna.. De hade kommit en hel del snö inatt tror jag! De va så vackert ute!! massor med snö på träden! Mysigt bara mysigt! Hade varit nice med en hel dag ute i snön.. Hmm..

På fredag åker vi till Finland och till Helsingfors. På båtmässa.. Jag hoppas ju att vi skall hinna med nån butik oxå, men bara att få komma bort och lämna vardagen bakom oss lite är så skönt.. Så jag kommer va nöjd vilket som. Och Jonas och jag kommer att va lediga 5 nätter ihop!!!! WOW!!!!!

Som sagt svårt att få ihop nån ledig tid när vi båda jobbar nätter och har helt olika scheman.. Så det känns ju jäkla trevligt att få 5 nätter ihop plus att vi får åka bort lite...

Det är ju förresten inte så långt kvar nu heller tills vi får en veckas semester och drar iväg på skidresa till Österrike!!! 10:e Mars bär det iväg.. Underbart.. Jag behöver få komma bort.. Ladda mina batterier och stressa ner.. Få mig själv att må helt bra...

Nä nu skall jag göra nåt innan jag skall åka på natt jobb.. Jobbar två nätter denna vecka.. Skönt..

Får se om vi kan få ändrat schema på mitt jobb.. Vecka, vecka skulle va nice att jobba.. För det schemat som jag har är helt världelöst, och jätte jobbigt att ställa om sig när man jobbat 5 nätter och sen bara är ledig två nätter. för att sen jobba två nätter och sen få va ledig 5 nätter.. När jag har jobbat 5 och får va ledig två nätter känns de hopplöst och jobbigt att ställa om sig. Så jag jobbar mycket hellre en vecka i sträck då!! Får se om man kan få till det...

Nä ha en trevlig kväll nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar