lördag 25 februari 2012

Trodde våren va på väg..

 Det har varit så vår likt ute nu ett tag så att man trott att våren verkligen skall komma nu.. Men va e de jag ser när jag tittar ut nu då? Jo de snöar!! happ, de va den våren de=) Nä den kommer väl..

Jonas mamma gav oss en kruka en gång med lite påskplanteringar som hon satt på vår trapp.. Men så vissnade ju alla påsk grejer.. Och på nåt vis, fråga mig inte hur så har krukan hamnat utanför våran gärdesgård och förra året så blommade dessa påskliljor utanför krukan.. de hade ju varit bland annat såna i krukan.. De va lite fint på nåt vis.. Får se om dom kommer upp i år oxå? Hoppas på det.

Jag undrar om jag har hamnat i nån sorts identitets kris eller nåt? Vem är jag egentligen, va vill jag ha ut av mitt liv? Är jag nöjd med att vårda hela livet, eller vill jag göra nåt annat? Jag trivs nog med mitt jobb även om natt jobb inte är allt för givande.. De händer ju inte så mycket så man utvecklas ju inte direkt..

Såg ju ett program som hette 112 på liv och död på tv 4... De fick mig att fundera på ambulans yrket.. De skulle va kul. Eller kul.. men spännande.. En utmaning i livet..
Dock jag har ju ju obehag för blod, så de är väl inte de optimala yrket då =) Men kanske man skulle vänja sig.. De tåls ju att fundera på..

Nu skall jag klä på mig. Kom just ur duschen. Har crosstrainat lite.. Och snart kommer Jonas farbror hit för att visa nå bilder från Österrike tror jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar