onsdag 22 februari 2012

Tillsammans.

 Dom här fina rosorna köpte jag i söndags ( imorse när jag steg upp va dom döda) Så jag köpte nya idag när jag handlade fika=) I helgen som var så va ju Jonas och jag till Helsingfors på båtmässa. En massa stora fina båtar som man knappt har råd att drömma om =) Men de va ju kul att titta.. lite shopping han vi med oxå, inte allt för mycket vilket nog var bra för plånboken eftersom att vi snart åker till Österrike!! Åh gud va skönt det skall bli med en vecka ledigt! jag hoppas på fint väder, vacker natur så att man kan ta lite fina foton. God mat och bara ha de gött!

Jonas och jag har ju haft 5 lediga dagar/nätter ihop denna gång.. Vilket ju i vanliga fall typ aldrig händer! Så de har varit lite lyx. På söndagen fick vi för oss att laga lite extra god mat. Så vi letade rätt på ett recept for och handlade lite och sen fixade vi till en god middag och lite vin.

Hittade ett recept på en blogg, och hon hade lagat fylld fläskfile.. Den va fylld med soltorkade tomater, fetaost och basilika tror jag, sen gjorde man en sås på samma bas plus grädde.. Till det hade vi potatisgratäng och sallad.. Och sabla va gott det va!! mmm.. Måste lagas igen nån dag.. Verkligen super gott!
Har lagat fler recept från den bloggen och hon gör god mat! Kul med bloggar som tipsar och lägger upp fina bilder så att man blir sugen på att prova laga själv!

Julgardinerna och stjärnorna fick äran att flytta ner i lådor igen.. Nu har våren åkt fram hos familjen Altin/Wilhelms.
Igår va de jätte trist väder när jag vaknade, men sen blev de strålande sol och helt underbart väder.. Solen strålar värmde riktigt. Det kändes verkligen som vår! De va underbart! Tog med mig hundaran ut på en promenad och lyssnade på Melissa Horn som jag hade köpt till telefon.. Skön avkoppling..

Dessvärre är jag sjukskriven nu=/ handen krånglar för mig.. Jag hoppas den bli bra snabbt.. jag vill jobba och tjäna pengar!!! Jag behöver alla pengar! Så hand, nu lyder du mig och blir bra..

Tror vi får till ett schema byte på prov oxå!=) Vore fint då vårat schema suger balle som vi har nu! Men vi får väl se vart de hela slutar!

Nä nu skall jag krypa ner i sängen och läsa en bok som jag har lånat från biblioteket.. Lyckofällan heter den.. En självhjälps bok. Hoppas den är bra. måste läsa den snabbt då den bara är utlånad i två veckor, så de måste betyda att de är nån i kö på den =/ Typiskt.. Men men jag får läsa snabbt bara=)
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar