lördag 9 maj 2009

Min dag började inte bra.....!!!

(Ett litet minne från sommaren 2007 hos farfar....) Längtar dit.

Men till dagen poäng då.. Min dag började inte alls bra. Jag försov mig!!!!! Jag skulle stiga upp kvart över 6 i vanlig ordning när jag börjar halv 8 på morgonen. Men nåt hände.. Jag vaknade inte... Inte fören Jonas vaknar och pickar på mig och frågar va klockan är. Med mycket tunga ögon svarar jag.. Tjugo i åtta.. Ligger kvar.. Tyst..
Jonas: men skulle inte du upp tidigt dag?
Jag: eh.. hum..... eh nä....... eller jo... nä. JOOOOOOOO! SHIT!!!!

Upp fort som fan ur sängen, på med kläderna lite satans hastigt. Och sen iväg. Hade polisen tagit mig på vägen i morse hade jag nog inte haft nåt körkort kvar=) Men iaf. Kommer fram till Jobbet. Klar som fan man skäms. Man vill ju INTE försova sig. Började iaf ed de vanliga sysslorna när jag kom fram. Men sen när de va dax för frukost gick jag ner till stora matsalen för att hämta min frukost. Å va händer då?!?!?!? Jo min chef kommer med fingret i högsta hugg.. Säger åt mig att de här gör du inte om igen.
Står först som ett fån och funderar på va fan hon menar. Hade sekunden innan stoppat en urka i munnen, så jag trodde att de va de on blev sur över.. Men icke. Nån jävla fitta har då alltså varit så jävla snäll och gått till chefen och sagt att jag försover mig hela tiden. WHAT THE FUCK! Stämmer ju inte alls!!!! De här va andra gången på TVÅ år.. Försöker förklara de för min chef, och säger att de finns ingen sanning i de hon hört. Går upp igen till min avdelning. Arg som ett bi, kände mig stucken i ryggen av mina arbets kamrater. Men jag öppnad min trut när jag kom upp och fick prata av mig lite. Fick då misstankar om vem som sagt nåt.....

Och mina misstankar verkade stämma. Fick en jävligt spydisk kommentar av samma kvinna lite senare.. Jävla kärring jävel. Kommer alltid till avdelningen som nån jävla komandora. Slicka röv, de e fan den kvinnan bra på!! Fan va arg jag va.....

Men jag gick och pratade med min chef sen. Sa att jag tog väldigt illa vid mig av vad som sagts, speciellt då de ej va befogat. Hon säger nästan direkt att förtod att de hon hört inte stämde efter vårt första möte i matsalen. Ja sa till henne lite fint eller hur man nu skall kunna kalla de. Att jag visste vem de va som sagt nåt till henne. Och att jag hade lust at ge henne en jävla smocka när jag mötte henne i korridoren idag. Sa oxå att den kvinnan snackar så jävla mycket skit så at de inte är sant.. Där fick hon. Subba. Ursäkta mitt ordval, men jaghar varit upprörd idag=) Men chefen sa oxå att hon inte skulle lyssna så mycket på henne mer. Och de hppas jag fan- För de där va et fult påhopp..

Nå ja, hämden är ljuv. En vacker dag skall jag hugga tag i henne. BITCH!!! Så nu har jag fått de sagt...

Annars har jag väl inte gjort så mycket idag. Va och handlade fter jobbet. Sen försökte jag hitta lite blommor att sätta i mina ute krukor för att ha något att göra. Men jag hittade inte de som jag ville ha. SÅ de fick va för denna gång. Kvällen har varit lugn. Lite altans räcks bygge. Sen soffan. Känner mig totalt slut. Och ändå siter jag uppe så här sen toch skriver. Suck. Men nu njag ledig i tre hela dagar. Tusan va skönt!!! De här behöver jag!

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar