onsdag 27 april 2011

Påskmiddag.

Vilken tur att man inte är känslig mot pollen eller nåt sånt.. Björkriset jag plockade in har blommat ut i massor med små löv.. Fint.. Men snart är de väl ändå dax att slänga ut de..

I måndags var vi bjuda till Marie och Stefan på påskmiddag.. De va jag och Jonas, Ullis, Smulle och Bamse, Stefan, Marie och lilla Leo.
Vi fick massor med god mat! De va första påskmaten för mig detta år.. Sista oxå antagligen=)
Mums, de fick än att längta lite till midsommar.. De e ju typ samma mat=)
Jag gillar sill.. Tänk ändå va smaklökarna ändras med åren, när man va liten gillade man inte sill (inte jag iaf) inte broccoli och annan vuxen mat som man idag tycker är riktigt gott.. Tur att man växer upp=)
Vilket påminde mig om att jag måste ta fram fisken som jag skall laga till middag.. Rödspätta blir det idag..
Och just det, efter maten hos Marie och Stefan så fick vi påskägg=) guuud va roligt!! Och gott=)
Tycker att de är så roligt och mysigt när man kan umgås så där.. Så de va en riktigt bra kväll, god mat, god dricka, gott påskägg, mycket skratt! En hel del skratt åt spännar Leo=) Fick måla våra egna ägg oxå innan vi åt dom. jag målade en liten kyckling=) hehe
Perfekt start på denna vecka.. Även fast morgonen hade börjat på skit för mig.. Riktigt piss morgon med tårar och tycka synd om mig syndrom.. Men bit ihop bara... Dagen blev ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar