torsdag 28 april 2011

Utsläpp!!

Japp idag var det dågs för Jonas att släppa ut några av korna och deras kalvar. S¨här såg det ut när vi kom in, ett gäng står och myser på foderbordet=)



De va nog mycket jobb för Jonas, jag stod ju bara brevid och försökte se nummer på dom som skulle ut. så att rätt kor kom ut.




Den här lilla krabaten gjorde att mitt hjärta smälte. Den va så liten och söt, speciellt när öronen hängde ner lite på den.. Gulle... Jag ahde faktiskt emn kalv som hoppade till foderbordet när jag stod där och så kom den fram till mig flera gånger och ville bli klappad. Jag trodde att den skulle bli rädd för mig.. Men icke, de va så sött!!




Den söta lilla kalven springer ut för första gången..=)




De blev en del djur som fick komma ut..




De va lite lustigt för de va ett stort grindhål där dom sprang igenom, så fick jag stå och passa så att dom inte skulle spinga tillbaka. Men va händer jo det kommer ett helt gäng med både kalvar och kor skenandes mot mig.. Och inte kunde jag täcka upp det där hålet själv.. Men de va bara två klavar som smet igenom, men Jonas fick nog tillbaka dom på rätt sen. Dom sprang ju inte bort..




Så nu är det ett gäng ute som får njuta av våren och allt nytt gräs.. Jag luktade bussigt mcyket ko när jag kom in.. Men va gör väl det? De finns ju dusch=)


Så de va min dag de.

4 kommentarer:

  1. Gulle kalvarna :) så söta dom är när dom springer så lyckligt där ute :) :) Blir så glad över att bara se bilderna :)

    SvaraRadera
  2. Ja de va så roligt att se=) Dom e så söta=)

    SvaraRadera
  3. Hej titta vem som hitatt till din blogg =)Tänker nu börja läsa! kul! ha det bra, kram

    SvaraRadera
  4. De e ju alltid roligt om nån tittar in ibland=) Jag brukar kika på din och har så gjort ett tag. men de e ju lättare att hitta till den när du länkar via facebook=)
    Ha de bra du med. Kram

    SvaraRadera