torsdag 28 april 2011

Hönsen.

Jonas mormor och morfar har ju en massa höns, så vi brukar få ägg av dom. Först tyckte jag att jag hellre ville ha köpta ägg.. Konstigt nog..=) Men nu tycker jag faktiskt att det är ganska mysigt att få färska ägg. Speciellt nu när Jonas "passar" hönsen medans hans mormor och morfar är på resa.. Så igår fixk jag plocka äggen=) Idag tog jag med mig kameran in för att ta en bild.. Och visst ser de väl härligt ut!


Tänk er att få plocka helt färska ägg! Fantastiskt.. Och äggulan är verkligen GUL!! inte ljus gul som på köpägg. Nej detta är äkta vara. Jag älskar att få bo vid en bondgård.. Jag uppskattar det verkligen mer än jag själv trodde från början.. Tacksam över att få ha en sån uderbar sambo som ger mig möjligheten att få uppleva allt detta.. I Love You!

2 kommentarer:

  1. Härligt Janni!!! och så fina bilder!!

    SvaraRadera
  2. Tack=) jag tyckte själv att bilderna blev ganska fina. Fin färg blev de på dom med tanke på att de va ganska mörkt där inne. Bra med systemkamera=)

    SvaraRadera