tisdag 12 april 2011

Vår och värme..

Igår var de en riktigt underbar dag. Solen lyste och de va så otroligt varmt ute!! Jag bestämde mig för att fixa upp blomlådorna som blev stående i vinter med alla döda blommor i. Nu är ju snön typ borta, så de som göms i snön kommer fram i tö. Och visst kommer de skit fram. SÅ ut i de fina vädret och fixa bara! Hundarna fick oxå komma med ut. Alla ville vi njuta lite av va våren hade att erbjuda denna måndag.
När jag ansåg mig klar med blomlådorna passade jag på att sätta på Wildah en sele och ta ut henne en sväng. Så småningom så skall ju hon oxå börja va ute.. Men hon skall steriliseras oxå.. Men jag tror att hon e för ung än. Men hjälp va hon växer! Hon har blivit så stor våran bebis.
=)

Annars då, idag har det inte alls varit fint väder, så de va skönt att jag passade på att va ute igår. Klädde till och med av mig lite kläder och satte mig mot husväggen och solade lite..
Idag har jag plockat lite här hemma och sen har jag varit på Zumba..
Har förresten slutat med LCHF oxå..
Varför????
Jo för att de inte fungerar för mig.. De var ju super god mat till middag och sånt. Men under hela dagen så fick jag nog inte i mig de fett som behövs för att de skall bli en bra viktminskning.. Så nu skiter jag i det. Och sen kände jag att jag inte va beredd heller att ge upp godis och chips.. man lever bara en gång och jag vill inte leva helt på diet i så fall..
Nej en bulle till kaffet nån gång sitter ju inte heller fel.. man behöver inte äta de hela tiden.. Men så som jag vill äta så passar inte dieten helt för mig just nu..
Men jag kommer nog fortfarande ta bort de mesta brödet, potatis, pasta och ris.. Jag kommer att kunna äta det men lagar jag mat själv så kommer jag hellre ta broccoli till.. Magen mår lite bättre av de och de tycker nog både jag och Jonas. Så att så får de bli nu...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar