tisdag 28 april 2009

Dax att stoppa ett ryckte innan de sätter fart!

Ja, lite rolig bild med tanke på min rubrik. Dax att stoppa ett ryckte innan de hinner få fart tänkte jag. Med tanke på kommentarerna på mitt senaste inlägg. Så till den som vill veta, NEJ jag är inte gravid. De är nåt annat som gör att jag mår illa. Så nu vet alla det=)

En fråga förresten. Om jag skulle ta upp några slemhögar som finns på bilden övan (grodyngel) och lägga dom i en hink. Blir de grodor då?=) hmm. konstiga funderingar man kan ha. Men men=)

Testade en funktion på kameran som jag inte testat tidigare. Blev fina när bildr tycker jag själv. När jag såg knopparna idag, så bara fick de mig att längta efter all frönska som skall komma..

Jag vill ha grönt gräs, en massa blommor, fina träd och allt som kan lukta gott. En ny klippt gräsmatta, fan va gott de kan lukta. Längtar så fruktansvär efter sommar och semester nu!!! Och idag fick jag de bekräftat, från vecka 26 och 5 veckor fram har jag semester. Fy tusan va de skall bli skööönt!!!!! Nu har jag något att se fram emot!

Titta vilken söt liten. 2 dagar gammal tror jag. Jonas fick mata den. OCh de är så hulligt tycker jag!!! Så charmigt på någo vis. Den va så len att klappa.. gull gull=)

lill tungan sticker ut. Inte lätt att va liten.

Men mat måste dom ha.. Idag fick jag va med och se när en ko fick en kalv. Lika spännande varje gång tycker jag. Och lika rädd varje gång Jonas går in till dom. Kanske jag är fjantig, men lite nervig blir jag. De är ju stora djur.
Efter att jag sett kalven komma till världen bar de av till stan, skulle på planerings dag med jobbar kompisara. Herre gud vilket tjatter de kan bli ibland. Och ibland blir jag så trött på att man inte kan se möljigheter, utan man riktiar in sig på sånt som är dåligt och sitter fast i det. Tex, problem med att de är skugga en viss tid på balkongen och sol en annan tid.. Ehh va??!?! Va e problemet..?! What ever..

Annars har jag inte gjort så mycket idag. lagade lite mat till Jonas när jag kom hem. Jag fick ju mat på solhem idag, men jag tyckte att han skulle behöva lite energi nu när han jobbar så mycket.
I helgen började vi med räcket till altanen oxå (hoppar från en sak till en annan) de blir nog fint när de är klart. Va och köpte fleeceplädar oxå, 8 stycken närmare bestämt. Tänkte att de kan va mysigt att ha om man sitter ute på sommaren. En filt man kan linda in sig i om man fryser. Skit bra ide.. Hmm.. Nej nu är de slut skrivet för idag. Ser så fram emot en sovmorgon imorn. Tusan va skönt de skall bli. är super trött känns de som!!
Ha de bra i våren!!

2 kommentarer:

  1. Härriguud va gullig den där kalven är! Jag blir knäsvag så fort jag ser något nyfött.. (kanske inte ormyngel då).

    Klart de blir grodor av ynglen om du sparar dem! Coolt! Du får laga en balja med vatten och växter åt dem. Men kanske man måst sätta halva med grus så de kan gå upp på land sen? =o) ha ha, du lär väl se sen när de börjar vilja få land under tassarna.

    Men stackarn, inte trodde jag du va gravid på allvar, jag skojja ju bara. Sen nappa människor på det. Förlåt mig! Va dumt de blev!

    Ha de!

    SvaraRadera
  2. Åå kalvar är ju bara fööör söta :) Så sött när tungan inte riktigt hänger med när maten kommer :)

    Jag hade också tänkt köpa filtar att just när man sitter ute.. :)
    Kram vännen //Tiina

    SvaraRadera