torsdag 2 april 2009

Jag är på dåligt humör!

Ja då skall jag berätta hur min dag började och sen hur den slutade. Vaknade halv elva idag. Hade en sån värk i munnen att jag va tvungen att ringa till tandläkaren. Ja men visst kom hit du sa hon. Klockan elva har vi tid. OK sa ja.... MEN vänta va e klockan nu?!?! halv elva, shit. Jag bor i lemland sa ja snabbt.. Men de va ingen fara, fick komma tio över elva ist. Snabbt som tusan på med kläderna och iväg till stan. De va ingen infektion. Hon sa att de bara va väldigt svullet, men att de är normalt. Hon sa även att många faktiskt glömmer bort att de ÄR en operation. Så jag skulle inte få nya och inte skratt och så var de nåt till. Trodde först hon skojade, men ICKE. Fast jag har ju känt att jag inte kan le och skratta. Håller mikg om kinderna varje gång för att jag e rädd att stygnen skall spricka upp..
Sen när jag kom hem höll Jonas på och grusade våran uppfart, då passade jag på att brygga lite kaffe till mig. Tog med mig en filt och en tidning och satt mig på trappan för lite förmiddags mys i friska luften.

På eftermiddagen började jag laga potatis och purjolök soppa. tänkte att jg skulle förbereda i tid och krydda vart efter en här gången,,.....

Ser väl inte helt tokigt ut.... MEN

Självklart händer de som alltid händer. På nåt jävla vis får jag den så stark att de brinner i halsen. TUSAN. Mitt tålamd börjar ta slut. De här e fjärde dagen som jag bara kan äta flytande föda. De börjar gå mig på nerverna. Å nä soppan inte blev som jag tänkte mig, blev jag gaenast på dåligt humör. Skalad lite snabbt några nya potatisar och började koka lite mer soppa. Av den första soppan jag gjort slängde jag nästan bort hälften. Sen skulle jag blanda i den nya soppan i den gamla. De nya va NOLL kryddad. Men jag tyckte inte om den..

Helvete va jag är uttråkad.. Jag e trött på att ha så ont! Jag e trött på att inte kunna göra nåt! Trött på att gå hungrig!! Och flytande föda kommer jag antagligen att va tvungen att äta minst två dagar till.. Känns även som att jag e trött på att de alltid känns som att de e jag som ringer till mina vänner. När ringde någon till mig sist?!?! Jag skall tusan sluta ringa till folk. De enda jag får är en jävla hög räkning varenda månad. Slut med det nu.
Man blir ju på lagom dåligt humör när man inte får mat i sig som ni kanske märker.. Men va fan...
Nå efter att mitt dåliga humör hade gått ut över Jonas. Tog vi en kort promenad i de tysta. (jag som redan va sur över att jag fått prata för lite) Men iaf. När vi kom hem började han ficka grejer som skall vara till altanen. Jonas förökte få mig att köra hans "mini lastare". Och som vanligt är motvillig till allt nytt. Säger väl mest nej för att jag e rädd att förstöra något eller för att jag inte tror på mig själv att jag kan. Men han övertalade mig iaf. Hämtade grus med den. Och nog va de roligt iaf. Och inte allt för svårt. SÅ jag ville skopa mer grus=)

Och de fick jag. Så de här har jag åstakommit ikväll. Där de mörka gruset är, där skall de bli plattor sen. Ser framör mig hur jag vill ha de på plattorna sen. Nåt fint runt bord, med tre fyra stolar. Lite växter vill jag oxå ha där. Gärna nån form av lådor där jag kan plantera lite sommar sallad och sånt. Kanske oxå jordgubbar?! Vem vet va de blir där.
De va skönt att få komma ut och göra nåt iaf. Höll på att dö av tråkighet. Och tyvärr är jag på dåligt humör och tyvärr går öven de ut över Jonas. Så förlåt.. Men de e väl antagligen matbristen som gör att mitt humör nu sviktar.

nu skall jag se på ett avsnitt av sex and the city sen skall jag sova..

1 kommentar:

  1. men lilla gumman. själv har jag jobbat 7 dagar i rad, varav en av dem var kväll. senaste 5 dagarna har jag jobbat morgon.. FY FAN! kolla min blogg!!! Kramar

    SvaraRadera