söndag 5 april 2009

Full med energi av de fina vädret=)

Så här började vi dagen. Solsken och tid för altan bygget. Jonas steg upp före mig imorse och for iväg och fixade virke. Sen kom han hem och åt frukost med mig. Sen va de dax att klä på sig å gå ut och påbörja dagen projekt=)

De gick snabbt för Jonas när han sate igång. Tur att man har en händig karl. Han e så duktigt! Värd lite beröm tycker jag.

När han höll på med de här gjorde inte jag så mycket. Va mest där som lite sällskap. Ville nog göra nåt, men kände mig mest ivägen när jag inte visste exakt va som skulle göras.

Altanen kommer inte riktigt att se ut så som på bilden. Den kommer att bli rundad i två hörn. Jag tror att den kommer att bli kanon fin när den e klar. Vill att den skall va klar nu. Jag blir så ivrig när de gäller sånt här, sen vill jag att de ska va Maj nu oxå så att man kan få börja fixa med blommor och sånt. Vill göra fint inför smmaren.. De bara kliar i mina fingrar.

Ronja tog de lugnt i solen. Zack där emot vilda runt och hittade olika saker att sysselsätta sig med. Dom e så olika dom där två hundarna.

Nu var de äntligen tid för mig att kunna hjälpa till. Dom övre balkarna la Jonas ut och jag skruvade fast dom. Bra teamwork igen=) haha.. Fast han kom nog med tips på hur man bäst skruvar. Men då blir jag ju som ett litet barn och skall göra allt tvärt om. Jag kan själv syndromet=) Visa att jag kan fast de egentligen kanske inte går så bra. Men de e man ju för stolt för att kunna erkänna. Men nu e de gjort och ja vet att du läser de=)
Ritar och funderar på hur man bäst skall göra med alla viklar och sånt.

Se ganska snabbt går de ju!! Fan va vi är bra.!!

Så altanen kommer alltså att gå från ingången på framsidan till andra sidan på huset. Äh svårt att förklara. Men jag kommer ju att sätta in fler bilder så att man får se hur de blir.

Ja imorn kommer vi antagligen inte göra nåt på altanen. Har inge mer virke och de är söndag och stängt. Men på måndag hoppas jag vi kommer igång med det igen. Själv skall jag försöka ta itu med min garderob imorn. Måste få lite mer ordning i den. Nu vet jag knappt var nåt finns. Men jag hittade en sak som gjorde mig helt lyrisk idag... Gissa, gissa,.....?! Jo mina SOMMARSKOR!! Ahh me love=) kanske låter löjligt men fan va jag älskar mina skor. har skor lite överallt nu känns de som. Jag har skor i hallen, i garderoben i olika påsar, mina sommar skor ligger nu på golvet brevid min säng. Nåt måste göras.
Nej tusan va klockan går snabbt. Nu måste jag hoppa i duschen sen är de sängen igen som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar