måndag 13 april 2009

Min helg har varit super bra.

Haha, only for you Cilla. Hehe har är min kviga Jamaica.. Henne vågar jag klappa lite=)





Ja, då har en helg gått då. Ledig har jag varit. Och skönt har de varit. På lördagen vaknade jag vid halv elva kanske. Hade då fått ett mess av Tiina. Hon undra om vi skulle ses. Så jag hoppade snabbt in i duschen drack min frukost (eftersom att jag inte får äta igen) Sen drog jag dit och va väl är hur länge som helst. De va så jäkla skönt! Vi satt på hennes altan och "solade". De va ju så otroligt skönt i lördags. Strålande sol, nästan vind stilla. De känndes som en sommardag. Delade sen på nå cider där på altanen i solen. Stor njutnings faktor=) Åh va gott de va. Sen bestämde vi oss för att d skulle bli vin kväll..=)
Jag åkte hem efter lite yoghurt, så att vi skulle kunna laga smoothie. Sen via kiosken och inhandlade lite mer cider. Jag dricker ju själv smoothie så gott som alla dagar. Men de va mycket godare hos henne. Hon hade äkta plockade bär. Helt annan smak en dom frysta man köper.

Sen blev de att sitta på hennes altan hela kvällen. Satt inlindade i filtar, vinglaset i högsta hugg levande ljus på bordet. Skit mysigt att bara sitta där, dricka lite vin och bara prata! Om allt och inget. De va en perfekt dag och kväll. Sen vid midnatt gick vi in och spelade guitar hero. De är så himla roligt. VILL OXÅ HA!! Men de fanns en låt som va tusan inte klarade. Och vi höll på hur länge somhelst. Men en vacker dag skall den väl klaras=) Sen tog jag taxi hem. Tror jag va hemma lite efter halv fyra.=) tack för en skön dag Tiina!

Söndagen då.. Upp lite före tio. Skit nervös. Va bjuden til Jonos mormor och morfar. Men viste inte om jag skulle våga gå dit själv, nu när Jonas är bort rest. Gick och velade fram och tillbaka i huste. Men efter ett tag tog jag mod till mig och gick dit. Och de va riktigt trevligt faktiskt. Så nu e jag stolt över mig själv att jag vågade gå dit själv=) hehe.
Sen satt jag hemma en stund och tog de lungt. Brumma sen iväg till hammarland. Malin hade ordnat pizza kväll. Men herre gud va folk de va där när jag kom. Hög musik dunkade längst hela gården. Och de va massor med folk där. Hmm typ fest alltså. Men jag satt nog mest och pratade med Cecilia på kvällen. Lite med Nikky oxå. Hon har bra inställning till en sak. Men de va kul att träffa dom igen. Speciellt Cecilia som bor i sverige. Så henne ser man inte så ofta så de va roligt.

Sen vid nio tiden på kvällen åkte jag och cecilia där i från, för då skulle dom andra party djuren bada bastu.
Själv tog jag mig en sväng via Fannie innan jag åkte hem. Pratade lite skit och spelade lite musik. Tittade på kort. Fanns ett jätte fint kort där, eller visst de fanns fler.

Hmm, får se hur de känns att komma på jobb idag då. Säkert tungt. Lilla vän du kommer att va saknad.

Vilket jobb man har egenligen. Glädje, sorg, liv och död. Hmm men visst har även mitt jobb sin charm.

nej nu börjar jag få brottom om jag skall hinna till jobbet. skulle behöva tanka innan jobbet oxå. Ha en bra dag...

1 kommentar:

  1. Tack själv för i lördags :) det var riktigt trevligt!! Förbannade guitarhero! haha.. Kanske du fick upp ditt status hos släkten nu när du var på lunch dit ;) Hoppas det går bra att jobba idag! Ja glädje, smärta, död och sorg.. det är precis det som vårt jobb handlar om.. så är livet! Ha det bra vännen! Kram //Tiina

    SvaraRadera