söndag 19 april 2009

Premiär för mycket idag=)

Tänkte bara visa vilken fin påskblomma som vi fick av Jonas mamma. Hon är duktig på blommor och sånt..

Skrev ju för någon dag sen att jag skulle visa bilder på hur altanen blev. Men de har jag inte hunnit. Men lägger jag in lite bilder.. Tycker att de blev bra!!

Sknas ju lite räcken och sånt, men de kommer. Sen vid hörnett längst fram på bilden kommer det att bli en trappa ner.

Så de va de..=)


Idag har jag fasen varit duktig!! Har släpat ris nästan hela dagen.. Mycket var det iaf.. Och de måste ju göras om man vill få de fint. Har varit jätte soligt idag. Men blåst ganska mycket. Ena sekunden hade man varmt och så tog man av sig lite kläder, och va hände då? jo man fick kallt.. Inte lätt detta vår väder.

Se va fint jag fick de idag. Är riktigt stolt över mig själv idag faktiskt. Har fått ganska mycket gjort känns de som. Har som sagt va släpat en massa ris idag, tvättat, hängt upp tvätt, dammsugit inne och torkat golven. Plockat ur diskmaskinen. Men jag har en hel del tvätt att vika ihop som jag har släpat efter med i flera dagar=/

Jo just de idag har jag kört 4-hjuling oxå!! Lastade vagen med en massa kvistar och skit sen körde jag de till min lilla hög som skall eldas upp. Nog är de roligt att köra ändå=) De måste jag ju erkänna. Hehe jag börjar bli en tuffing=) kanske jag borde köpa en egen, fast när jag tänker efter, va skall jag med en sån till..? Men som sagt de va jävligt kul. Och premiär för att köra själv utan Jonas=)

Här har jag då gjort en fin liten hög som skall eldas upp.. Nån dag då vi har tid..


Efter en hård dag med en masa slit var de dax för middag. Premiär grillade för i år. Vilket oxå blev premiär grillning på den nya altanen i de nya huset=) Å fy tusan va gott de va. De blev grillad kyckling med pommes och sallad och min kalla sås=) En kall öl blev de oxå. Fantastiskt. Skönt liv man kan ha ibland. Jonas och jag satte även upp en tvätt lina idag. Så nu kan vi hänga ut tvätten. Finns ju inge bättre än att få hänga ut sin tvätt. De luktar så gott plus att de inte krymper (har ju krympt en hel del kläder i toktummlaren) Va på en kort promenad med hundarna efter maten. Fick även se två¨nya kalvar som hade kommit igår och idag..
Tusan va jag älskar mit liv just nu. Ibland är de bara för bra=)
Godnatt

3 kommentarer:

  1. Vad duktigt du har varit!! Och vad härligt med altanen nu!! grillning o allt det :) :) Njut av livet nu gumman!! KRAMAR //Tiina

    SvaraRadera
  2. Tusan tusan vilken tjusig altan!!Många härliga dagar och kvällar där kommer ni få! Vi ska få hem trallvirke idag tror jag såååå..sen finns det ju att göra..IGEN:-)Sköt om dig!!

    SvaraRadera
  3. Va härligt du verkar ha det. Råka hitta din blogg, så roligt att se/läsa va du gör om dagarna :) Kramar

    SvaraRadera