fredag 3 april 2009

Idag va en bättre dag.

Ja idag har varit en bättre dag än igår.Jag steg upp, hade i vanlig tur och ordning jävligt ont, och fick börja morgonen med att slänga i mig några värktabletter. Sen känns de lite bättre. De va helt underbart väder ute. Stålande sol och varmt. Kunde gå utan jacka. Jonas har hållit mig sysselsatt idag. Säkert för att hålla mig på gott humör=) (love you) Följde med Jonas till Finström idag och hämtade balar. Sen när vi kom hem, slängde jag i mig en kopp kaffe och så for vi till stan ochinhandlade de som behövdes för att påbörja altan bygget=) Så ikväll har vi kört bra team work.=) Han har sågat till alla bitar så att dom är i rätt höjd, som ni kan se bå bilden..

Alla dom här, plus några till skall fyllas med cement. Så medans han sågade sa jag att jag kunde fylla dom. Ist för att titta på bara. SÅ då satte jag igång att arbeta.

Gör en vacker blandning av cement och grus. De här blir nog säkert bra de.. Lite kul är de oxå..

När blandningen va klar åkte den i en skottkärra. Dax att börja fylla..


Men först måste jag mäta djupet så att jag skulle kunna klippa till staven som skulle va i. jag som inte gilar att håla siffror i mitt huvud. Men de gick bra.

Börjat fylla den första...

Och så här skulle de se ut när de va klarfyllt. Enkelt=) och kul att kunna hjälpa till.

Här har vi Jonas. Mannen i mitt liv! De är roligt när vi gör saker tillsammans, de känns bra. Och de här skall vi väl fortsätta med i helegn hoppas jag. Hoppas bara att de blir lika vackert väder som idag. De va ju helt underbart. Snacka om att man började längta efter sommaren idag. Jag ser fram emot att grilla på altanen. Sitta ute och äta. Mysa på kvällen inlindad i en filt med ett glas rött och bara prata och njuta. Idag är en dag som jag verkligen har uppskattat att jag får bo på landet. De är så skönt. Jag trivs med det.=)

Vincent ville oxå komma och va med på ett hörn. Kanske man borde gjuta fast honom ute så att han int kan komma in å riva söner mina stolar. Han har väl klöst sönder 5 stolar av 6 nu tror jag. Fan va sur man kan bli på sånt. Men men.. Han här lilla typen gillar nog oxå att bo på landet iaf.

De är s skönt nu när de är ljusare på kvällarna. Man får så mycket mer energi! Om jag nu bara skulle få börja äta snart. Så skulle allt va mycket bättre. Men snart hoppas jag, snart=)

Nå ja idag vill jag passa på att säga att de varit en kanon dag. Jag är tacksam för att jag får bo på landet, att jag får njuta av alla fågla och den lugna miljö som jag faktiskt har. Vill jag stressa kan jag åka till mamma eller pappa i sverige. Och jag e tacksam för att jag har Jonas i mitt liv! Jag tycker om honom sååå mycket!! En känsla av tygghet och kärlek känner jag när jag e med dig.
Nej om man skulle krypa ner i sängen och vänta på att Jonas skall komma hem. Så att man kanske kommer upp i tid imorn. Fast jag har nog stigit upp ganska tidigt alla mornar, eller tidigt och tidigt, men inte så sent iaf. haha.
Nej tack och godnatt för idag.
Håller tummarna för en anon dag imorn.

2 kommentarer:

  1. jävlar vad ni är duktiga då! får du börja prata snart då? tänkte om man kanske skulle kommit ut en sväng imorn eller söndag. om inte freddy har planerat annat för oss.. jag vet att jag måste träffa en kompis från finland imorn. har inte träffat henne på över ett år så det ska bli kul. och sen ska vi på födelsedags kalas. jag lovar inte att jag hinner, och vet ju inte om du hinner men får jag tid över så ringer jag. :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med..underbara känsla att bo på landet!:-)Särskilt nu med vår och sommar som kommer...rödvin och filt..mmm..kan du ge dig på!!Kram

    SvaraRadera