lördag 18 april 2009

Gårdagen.

Va bara tvungen att ta en bild av denna lilla söta kalv. Kanske den är en vecka gammal?! Hel vild och bara hoppar och leker. Skit söta..
När jag kom hem va Jonas på väg till ladugården för att se om de skulle ha kommit en till kalv.. Tog bara någon minut så ringde han och sa att en va på väg ut. Å de ville jag se-.. Bytte snabbt om och sprang dit.. haha jag skulle få bevittna en födsel..=)

Vi väntade och väntade. Oj va den stackars kon fick kämpa.. Lite intressant att se måste jag säga. satt dör i höet och bara väntade=)
Efter många om och men fick Jonas gå in och hjälpa henne. Jag är skit fjantig och livrädd när han går in bland dom där stora varelserna. Men man vet ju aldrig va som kan hända..
Väldigt suddiga bilder här. De va jätte svårt att ta kort där inne. Kameran ville inte som jag ville. Men nu har kalven kommit ut. Åh så gulligt..

Försöker slicka "igång" kalven.. Dom andra korna och kalvarna som va där inne verkade nyfikna på vad de va som hänt.=) Efter en stund lämnade vi som ifred. Och gick hem för att äta middag. VA skönt de va att äta mat. Vet inte hur länge som jag bara ätit flytande nu. Kroppen började iaf säga nej. Psyket oxå..
Efter middagen skulle vi ut och träna med hundarna. Eller Jonas skulle träna dom och ja kom me för att titta på..


Två väldigt ivriga hundar!! Båda bara sitter och skakar och vill iväg för att söka.

Söt Zack, slem över halva nosen=)


Ronja hade redan dykt ner i leran efter en av "leksakerna" Vet inte va som heter. Men lera har hon iaf i ansiktet=)


De va en fin kväll igår.. Jätte mysigt att va ute..


Här flyger oja över vattnet- Kolla skillnaden på hopp dom gör. Hon hoppar lite mer försiktigt. Man ser på hoppet att hon kommer att landa med rumpan först i vattnet. Och så kollar ni på Zack..


Han slänger sig bara ut i vattnet. Snacka om mag plask!!=)

Såna här grejer får som söka efter och hämta. Otroligt va duktiga dom kan vara ändå.

Här står Jonas och Ronja och väntar på att Zack skall komma tillbaka. Han är ute och söker.


Kolla vilken vacker himmel de va!! Helt rosa och fin. Så underbart att bara få va ute ibland. Sen va resten av kvällen bara lugn. Låg på sofan och tittade på tv innan Jonas skulle på jobb.. men jag somnar ju som vanligt i soffan. men jag brukar ändå vakna ganska tidigt och gå till sängen. Men inatt vaknade jaginte fören klockan va halv 4.. De va bara at snabbt hoppa i sängen innan Jonas skulle komma hem. Tyckte att de skulle va pinsamt om han skulle hitta mig i soffan när han kom hem. Hann väl egentligen bara lägga huvudet på kudden så kom han hem..=)

Men idag är en ny dag. Solen skiner, men de är ganska kallt ute. Borde börja göra mig i ordning. Jag och Cecilia skall på begravning idag. Måste hitta några kläder oxå!! Annars får man ju skämmas..

Skall se om jag hinner och orkar skriva ikväll. Tänkte lägga in lite bilder på hur altanen blev och se ut.
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar