onsdag 29 april 2009

I love my life..=) =) =)

This is me.. En vanlig dag i mitt liv!=) Men idag har jag varit med om en helt underbar sak=)!!!!!!!! Jag skulle gå ut och gå med hundarna nu på kvällen. Och när jag går förbi ladugården så har Jonas en mamma och en kalv i en egen liten hade utanför. Och när jag går förbi där med Ronja och Zack så ligge den lilla kalven nästan utanför. Ringer till Joans för att berätta att den nästan är utanför. Då säger han åt mig att jag skall putta in den. Jag gör enligt mig själv några tappra försök att att putta in kalven. Men de går inte! Ju mer jag puttar ju mer stretar den emot och "vipps" så va hela kalven utanför! Shit va skulle jag göra nu? Tar tag i nackskinnet på den, men de fanns inte så mycket att ta i=) Som tur va så va så var den ju himla snäll och lugn och sprang ju inte iväg. Men där stod jag helt själv med en kalv i ena handen..

Ringde igen till Jonas och berätta att den va helt ute nu. Han tyckte att jag skulle lägga omkull kalven och putta in den igen. Men de va ju lättare sagt en gjort... Jag kunde inte. Men ju längre tiden gick ju mer vänner blev vi. Herre gud... Jag är KÄR!!! Den va ju helt UNDERBAR!! Den stod jätte nära och jag fick klappa den och krama den, och den slickade mig i ansiktet.. Fy tusan va gulligt... Jag ville aldrig släppa den. JAG ÄLSKAR MITT LIV!!!


Jag hade ju inegn kamera med mig, men jaghade ju min mobil i fickan. Tog några kort, men jag vet ju inte hur man gör för att föra över telefon bilderna till datorn så jag tog ett kort med kameran på mobilen. Därav kvaliten. Men de här är då min nya vän!!=) Den va så jäkla söt!!!!!!!

Mamman va inte riktigt glad över att kalven smitit ut. Men jag va glad=) sötnos. Fan jag är helt lyrisk över min nyfunna vän!!

Jag måste ju ge den ett namn. Eller jag måste väl fråga Jonas om jag får ge den ett namn. Varför kan den inte va liten för alltid?! Skickade ett mms till pappa med en av dessa bilder. Till svar fick jag att den va söt och han hoppades att den skulle smaka gott sen. Hmm säg inte så pappa!!! De e min vän du snackar om=) haha..

Ja så nu vill jag bara säga att jag verkligen Älskar mitt liv!!!!! De e helt underbart. Allt känna bra nu på de personliga planet! Jag storm trivs.. Jag kunde inte va lyckligare just nu.. jag älsar mitt liv och jag älskar min Jonas och jag älskar allt... Jag har en bra dag helt enkelt! Tack och hej för den här gången=)

4 kommentarer:

  1. gulle va sööööt! Hoppas du får en minst lika bra dag imorgon!! Kram!

    SvaraRadera
  2. åh va härligt att kunna känna sån tillfredsställelse med allt!! Glad för din skull!

    SvaraRadera
  3. Åå vad roligt att du känner så :) :) Kalven är ju skitsöt juuh!! Dum din pappa va som sa sådär hehe..
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  4. va härligt!verkarsom om du fått en uppenbarelse, ha ha. Börjar bli en riktig lantis... Gullig som fan iallafall är den lilla, förstår om du blir kär!

    SvaraRadera