onsdag 9 mars 2011

Semlor och ispromenad

Ja igår var de tisdag och semeldagen. (stavning??) De firade vi med att gå ut på isen med Smullisarna och några av deras hundar samt med våra två. De va en vacker dag, men de blåste en del.

Ronja och Zack tycker nog att det är lite kul att leka med deras hundar. Och de är ju helt perfekt. De underlättar när man vill umgås!

Jag då=) Va lite halv kyligt när de blåste sådär som de gjorde. Men grabbarna grävde till en "bänk" att sitta på och ett "grillbord"=) Korv med bröd, kaffe och semlor (fastlagsbulle på Åland) hade vi med oss..

Lite gott och blandat är uppdukat. De är så jäkla mysigt att ha lite picknick ute.. Jag älskar det.!

Haha lite valmöjlighet när de gäller dricka=)
Lite öl eller Battery=)

Se så mysigt vi hade! Är inte detta livet så säg=) Och gud va jag älskar min system kamera.. Både Ullis och jag tar en massa bilder och grabbarna tröttnar ganska hastigt på det=)

Svårt att tro att de är Is under. Jag e lite halv skraj när jag går på isen men de borde inte va allt för djupt där vi går=)

Och som sagt, en kaffe och semla fick avsluta vår härligt blåsiga picknick på isen..
Jag e nöjd iaf.
Nu börjar klockan ticka på och jag skall snart på jobb.. De känns inte helt ok att åka på jobb nu av olika anledningar.. Men jobb inatt blir de ändå. Måste ju tjäna lite pengar!
Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar