onsdag 23 mars 2011

Vår, vår, vår... Eller??


Igår va de riktig vår värme här på Åland. Så jäkla härligt!! MAn blir så glad av solen och värmen.. För de va ritkit varmt i solen igår. Vaknade faktiskt redan kl 8 men tror jag låg kvar till 8.30 igår.. Jonas och jag gick upp och åt frukost tillsammans (jag tror inte han vet hur mycket jag uppskattar att vi äter frukost tillsammans, men de gör jag verkligen) Sen va vi ut på en morgon promenad med hundarna.. De va skönt.. Dagen måste va att rensa i gästrummet på alla jäkla kläder vi har.. Shit va kläder de finns! Mycket som man inte alls änvänder, är för litet, för fult eller helt enklet inte duger längre.. Jag vill ha en helt ny garderob.. Men jag vill looosa lite vikt innan jag köper nåt nytt.. Nu måste jag börja kämpa hårdare.. Mindre fusk och mer motion!!
Sen åkte vi iaf till stan och lunchade igår.. Haha inte alla dagar som vi gör det.. Synd att de va så stressigt då jag skulle iväg och besikta bilen..

Träffade Mikaela några minuter på hennes jobb, va till banken på ett ärende.. Och sen hem, men jag hade gått och burït en del på min väska i stan vilket ganka snabbt resulterade i huvudvärk!! Jag kan inte bära väska längre.. De kör sig i axel och nacke direkt och jag får världens huvudvärk.. Så nu får jag föröska i den mån jag kan att va utan väska, eller bara skaffa en liten med de mest nödvändiga..

Idag är de lite mindre bra väder, men jag kom mig ut på en promenad med mina stavar iaf.. tur att man bor i skogen. Känns lite tantigt att gå med stavar. Men de e ju bra..
Har kämpat med med min jävla mp3 spelare som jag fått av Jonas, men jag får den inte att fungera ihop med datorn och jag får inte musik i den.. De finns instruktioner på en massa turk språk men inte på svenska.. Härligt... Inte för att va rasistisk eller så, men lagom kul när de inte finns instruktioner på svenska!!! Grrrrrr....
Jag fick den som alla hjärtans dag present..
Nä om jag skulle gå och kolla till middagen nu.. Dagen middag blir kyckling i ugn med sås på turkisk yoghurt, smulad fetaost och kryddor och sen en sallad till det.. De blir nog bra det..
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar