torsdag 3 mars 2011

Mars och de börjar kännas som vår.


Igår va de fullt med svanar i Lemströmskanal så jag var bara tvungen att stanna och ta ett kort eller två.
Tiden flyger fram och vi är nu inne i Mars månad. Igår fyllde min lillebror Robert 19 år och om 21 dagar så fyller jag själv 26 år.. Host!
Men nu känns de verkligen som vår i luften! De är soligt och fint, plusgrader och den där (jävla) vårfågeln kvittar ute.. De finns ju som sagt en fågel som kommer på våren och jag verkligen hatar de ljudet! Jag vet inte varför, men den gör att jag ogillar våren..=)
Men jag längtar efter bara vägar, jag vill ut och power walka
! Visst går det att gå ute nu med, men de blir ju så halt på väg och då går man bara och spänner sig vilket resulterar i att jag får ont i ryggen. Så bara vägar längtar jag efter!
Vet nog förresten orsaken till den hemska huvudvärken.. Nu gäller det bara att hitta nån som kan fixa det!!!
Igår hade jag helt sjukligt ont igen, och när jag va på väg in till stan för att möta Mikaela och gå på innebandy match spå trodde jag flera gånger att jag skulle va tvungen att stanna bilen och spy för att jag hade så ont. Skit jobbigt...
Mne som sagt jag fick min remiss idag, så kanske de finns nån i den högen av människor som jag kan hjälpa mig.. Får se får se.. Förrssten så har Wildah lärt sig hoppa upp på köksbänken, och de är mindre uppskattat...

Mossa är ju en riktigt tjockis, och Felix är inte så liten han heller. Men igår när jag skulle köpa kattmat så säger hon att de va två veckor sen jag köpte sist... jag fick för mig att de va en månad sen.. Men så var det nog inte... Inte konstigt om Mossa är tjock då. FÖr då har det gått 10kg kattmat på två veckor=/ opps..
OK, Felix går ju och tuggar sönder påsen så fort han har chansen och han gör ju så stora hål så att både katterna och hundarna som kommer åt maten. SÅ säkert har hundarna hjälpt till att snaska i sig maten oxå.. Men ändå...
SÅ nu blir de lite ransonering på maten, plus att satte ut Mossa idag.. Dax för fröken tjockboll att röra sig lite så att hennes ballong mage försvinner=)
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Skönt att du hittat orsaken till skallvärken, vad är det då? Vilken fin bild du fick på svanen =) Kramar

    SvaraRadera
  2. De är högst troligt att de är något som är i kläm vid nacke/axel på höger sida.. Jag har ju haft ont just på höger sida, men trodde väl ändå inte att de skulle kunna orsaka en sådan huvudvärk.
    Nu måste jag bara hitta nån som kan hjälpa mig lösa upp de.. Så får vi se om de blir bättre sen. Fick min remiss idag, till nå fysio bla bla.. Får se va de sen kostar=/

    SvaraRadera
  3. Kram förresten =) haha hann inte med de i första inlägget innan jag slängde iväg de..=)

    SvaraRadera
  4. Hej! Läser här ibland när tillfälle ges och ser att du haft huvudvärk ett tag. Jag hade också huvudvärk förut, trodde inte att man kunde ha så ont i huvudet. Det var mest när jag gick från sängliggande till stående, vissa dagar kom jag knappt ur sängen. Hur som helst så gick jag till en läkare och fick tabletter utskriva mot inflammation (tror jag) eftersom hon trodde att något satt i kläm i nacken. Jag vet inte om du har samma problem? Men för mig hjälpte det. Vet inte med vilka mediciner du har provat men min hette Naproxen 500 mg. Tips iaf :) Dock kanske det är svårt att motivera det till läkare om du redan har remiss. Nåja.

    Hoppas det snart ät bättre!
    Kram Malin Björklund

    SvaraRadera
  5. Malin, nu när du skrev Naproxen så kände jag igen de namnet. Rotade runt lite här hemma och hittade en burk Naproxen 500mg! Måste ha fått dom nån gång tidigare då jag haft problem med att typ få musklerna avslappnade eller nåt sånt.
    Kanske jag kan ta dom som jag har hemma? Fast kanske man borde ringa och fråga läkaren först innan man tar dom.
    Men de är nog troligen något som ligger i kläm vid nacke/axel..
    Samtal till doktorn på måndag tror ja..
    Tack för att du skrev de.
    Kram

    SvaraRadera