måndag 19 mars 2012

 Måste bara visa vilken söt liten burk jag köpte för ett tag sen.. Kanske jag redan visat den? minns ju inte längre=) Men den va färdigt med värme ljus i.. Tyckte att den va riktigt söt.. Passar bra här hemma..

Kollade på nyhetsmorgon idag och där pratade dom om att göra pasta utan ägg och mjöl.. Ok, tänkte jag de måste jag kolla på nu när jag skall börja med Lchf.. "pastan" va vitkål.. Det såg nog faktiskt gott ur.. Kan tänka mig att de kan va gott om man lagar köttfärssås. Så jag skrev ut det receptet.. Skulle behöva mig en pärm där jag kan lägga in lchf recept. Så blir det lättare sen när man skall välja va man skall äta. Viktigt tror jag att det är att jag gör upp en matsedel för en vecka åt gången.. Dte blir nog enklast så. Lättare att följa och lite ordning och reda.. jag e ju inte direkt känd för det där med ordning och reda, så de kan ju va kul om jag börjar nån gång..
Skall googla lite mer recept nu..
Tjiing

2 kommentarer:

  1. En sådan glasburk har jag köpt på Tiimari, samma färg på ljusen också =)

    SvaraRadera
  2. 56kilo.se har ett recept på fiberhusk som blir som "riktig" pasta, ha inte testat själv ännu men det låter hoppfullt! ;)

    SvaraRadera