måndag 19 mars 2012

Österrike del 1

 Vi delar upp det lite så blir det enklare.. Lördag den 10:e Mars åkte vi alltså till Österrike.. Det va Jonas farbror som hade fixat resan och vi va sammanlagt 14 stycken så va me på resan. Vi började med att flyga till Tyskland, för att sen åka buss till Österrike..

 Vi gjorde ett öl stopp nånstans i Tyskland, vilken natur vi började närma oss. Vilken fröjd för ögat. Så mycket vacker att se på. Dock så va vägen dit lite krokig enligt min mening så jag vart aningens åksjuk=/

 Men de va så härligt att få sitta ute i vårvärmen och ta en öl. Ingen jacka behövdes.. Solen värmde som bara den.



 Där hade jag kunnat sitta ett bra tag och bara njutit av livet. (på tal om vår värme så kikar jag just nu ut genom kontorsfönstret och ser snö falla från himlen=/ neeeej) Men när vi hade druckit upp våra öl var de dags att fortsätta vår resa mot Österrike..



 Soligt och fint väder va de när vi kom fram. Utsikt från hotellet.

 De här va vårat hotell som vi skulle bo på. Jonas och jag hade turen att få ett rum på andra våningen med balkong! Andra rummet från vänster sida bodde vi i.. Vilket gjorde att vi ändå hade en ganska fin utsikt.

 Vi hann inte mer än att lägga va våra grejer förens de va dags att vandra i väg. Vi gick först till  ett cafe för att ta oss nåt att dricka innan vi skulle iväg och hyra skidor..

 Så hit gick vi för att ta oss ett glas..
Mitt emot vårt hotell.

Så där kunde vi sitta en stund för att njuta lite till av livet.. Sen gick vi iväg för att  hyra skidor och allt som behövdes. På kvällen när vi alla samlades för middagen blev vi serverade en 4 rätters middag, som de sen skulle visa sig va ALLA kvällar.. Shit... Mycket mat!! Gott va de nog, men man e bussigt trött på mat nu..=) Vissa dagar slapp jag iaf efterätt för det va mycket som de va nötter i eller på. Och de kan jag ju inte äta.
Men så de där va första delen av resan.. Visar er mer sen.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft en riktigt bra resa!! :) Härlig natur också.. vackert!! Vi borde ta en fika nån dag!
    kramar

    SvaraRadera