torsdag 8 april 2010

Lilla Tiger=)


Min lilla tiger fick idag en sele och ett koppel. Han har börjat bli så nyfiken på vad som finns bakom ytterdörren. Han ser ju att Mossa går ut alla dagar, emn själv får han va inne. Så nu har han flera gånger sprungit ut när jag kommit in med matkassar i alla händer och inte kunnat stoppa han. Så de e väl på tiden att jag börjar ta ut han lite. Så småningom skall ha få va ute själv, men än så länge får han gå i koppel för att kolla in omgivingen lite samt veta var han bor.. Hoppas aldrig han springer ner till vägen..! Men de lär han säker göra.

Va har annars hänt i mitt liv idag då? Jo jag var till läkare idag med ryggen, blev sjukskriven i en vecka och fick med mig lite läkemedel hem. De ena får ja inte köra bil på.. Suck.. Nå ja, jag kunde lite själv styra vilka tider jag skall ta dom om jag viste med mig att jag MÅSTE ut och köra.. Efter det va jag till Zoo ligan och pratade med Ullis en sväng. Mötte sen upp Jonas, för att ett litet ärende på stan. Sen va vi och åt lunch på stan.. Mysigt..
Sen var jag och klippte mig oxå. Eller jag toppade håret. Blev ganska mycket ändå, hon tog säkert bort 5 centimeter. Men det behövdes absolut!!!
Åkte till affären för att handla mat för några dagar och hör och häpna jag gjorde det snabbt.. Brukar annars ta över en timme för mig i affären..=)
Hem och fixa lite käk sen tog jag och Ullis oss en ordentlig promenad. Vi var ute och gick i två timmar. De va riktigt skönt, och de gjorde inte ont i ryggen heller. Frisk luft och en massa prat.. Underbart=)
Men nu skall jag se om jag kan sätta mig ner i soffan lite och ta de lugnt inna jag skall försöka sova.. De är jobbigt att sitta och det är jobbigt att ligga då det gör så ont i ryggen.. Men men de skall väl bli bättre hoppas jag..
Ha en mysig kväll=)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar