måndag 5 april 2010

Stockholm=)


Ja så börjar påskhelgen vankas mot sitt slut. I fredags åkte jag till sverige med första morgon båten. Åkte hem till pappa, sa nog till han på torsdagen att jag trodde att jag skulle va framme till tolv. Vet inte alls hur jag räknade för jag va där klockan tio på morgonen. Och ingen va hemma=) typiskt. Men pappa var i närheten så han kom och hämtade upp mig så fick jag följa med honom på ett snabbt jobb inne i Stockholm. De var i en lägenhet, och de kändes så mysigt. Jag tycker ju att de är så vackra byggnader där, och det va på en lugn gata. Jätte fint, de fick mig att önska att jag oxå kunde ha en liten lägenhet inne i stockholm som man skulle kunna åka till ibland=) hehe

På kvällen kom mamma och hämtade mig från pappa iaf. Så åkte jag, mamma och 2 av mina bröder till Kista för att äta middag. De va jätte mysigt! MEN jag ser på min ena bror att han inte mår bra, och de gör så ont i mitt hjärta att se honom. Jag skulle ha kunnat börja gråta vilken sekund som helst. Jag skulle vilja ruska han och låsa in han ett tag.. Jag bryr mig, en vacker dag kanske du skulle förstå hur mycket oxå.. Jag vill att du skall ha de bra!! Jag kanske är hård i munnen med dig, men jag vill bara att du skall förstå, jag vill att du skall vakna och se hur mycket vi verkligen bryr oss.
Men annars så var det jätte mysigt att få gå ut och äta med mamma och 2 av 4 bröder=) Gick en skiiiiit snabb shopping runda sen oxå. Ingen av min bröder va villiga till det, men dom fick stå ut en liten stund. Hittade en helt underbar väska. Guuuud så jag vill ha den. Men den va kanske lite dyr.. Men ack så fin. Jo just det fick en Björn Axén Volumaster av mamma oxå, så nu kommer jag bli fiiiin i håret=) ett litet lyft till mitt annars så tunga platta hår. TACK!!

På lördagen åkte jag med Pappa och Anna in till Stockholm, där gick vi bara runt och strosade i det vackra vårvädret! De va så varmt och skönt och jag njöt för fulla muggar. jag har verkligen längtat efter att få gå runt i stockholm och bara mysa. Sen satt vi oss på en uteservering och drack kaffe och de var så varmt att man kunde sitta utan jacka.. Såååå jäkla skönt. Sen gick vi vidare och bara kikade, satte oss ute och käkade mjukglass. Årets första ute i solen =) kanon härligt. Sen bar det av till Annas mamma för påskmiddag.. Oxå jätte trevligt.. och vi fick en jätte god sallad, skönt när man bryter lite mot traditionell påskmat eller va man skall säga.
På kvällen såg vi en skit usel film. The Box.. Inte att rekomendera..

Och på söndagen var de då åter dax för mig att bege mig hem mot Åland. Har iaf haft en toppen helg, träffat nästan alla jag ville träffa, tre av mina syskon fick jag inte träffa, jag har ju 5. Men dom får jag träffa en annan gång.
Jo just det, fick även flygbiljetter av Pappa och Anna till födelsedagspresent. Så den 28:e April flyger jag till Göteborg för att hälsa på Mikaela i några dagar! Undebart.. Tack=)
Men nu är man tillbaka i verkligheten och jobb kallar om nån timme. SÅ jag måste väl göra mig klar nu. Men ha en bra dag.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar