fredag 6 maj 2011

Jag har kört traktor!

Jag har kört traktor!! Helt själv.. Fan va jag e bra... haha..
Jonas hade kört fast på en åker så jag fick hjälpa han dra loss den ena traktorn och sen fick jag ju då köra traktorn hem helt själv!! De gick nog ganska bra måste jag säga.. =) jag är stolt över mig själv..=)

De va lite lustigt för en gammal klasskompis skrev till mig att: om nån hade sagt i högstadiet att jag skulle köra traktorn, vem skulle tro de?? Haha och de stämmer nog, fanns nog inte många som trodde de. Fast de va ju inte heller så många som trodde att jag skulle börja på bygglinjen heller med bara grabbar i klassen.. De va väl knappt så att jag trodde det om mig själv.. I högstadiet så minns jag att jag hade med min extra byxor till skolan ifall att dom jag hade på mig skulle bli smutsiga=) haha fjolla!!
Och här står jag idag, jag har gått på svetslinjen (dock bara några veckor för sen bytte jag linje) Och sen gick jag ju ett år på bygglinjen. De va nog faktiskt super roligt. Jag är lite ledsen för att de blev så struligt i mitt liv och alla i familjen flyttade till hem till Sverige igen under den perioden så jag fick helt enkelt för mycket frånvaro timmar som va lite svåra att ta igen. Jag hade chansen att ta igen dom under sommarlovet, men då va jag tvungen att jobba för att tjäna pengar så att ja skulle kunna betala min hyra..
Så de där är nog nåt jag känner känns lite surt. Hade varit kul att gå kvar.
Och som sagt nu har jag kört traktor=) haha vad hände med mig?=)

Mår iaf lite bättre nu än va jag gjort dom senaste dagarna.. Skönt att må lite bättre för jag hatar att va nere och ledsen. De är inte helt bra än men absolut på väg åt rätt håll.

Så, så här såg de ut igår då jag brummade fram på vägen.. hehe..
Nu skall jag göra mig klar för om 15 minuter skall jag åka på jobb igen... Jag är trött och har extremt ont i ryggen just nu. Men jag får bita ihop och jobba nu bara.
Ha en fin fredag kväll ni andra.. Själv glömmer man bort dagarna när man jobbar natt så för mig känns de inte alls som fredag idag...
Men men...=)

1 kommentar:

  1. Hahaha.. jag googlade gammal traktor och tro mig om jag blev förvånad när mitt i smeten med gamla traktorer så dyker din nuna upp! Humor och bild på mitt staket och allt :D

    SvaraRadera