söndag 1 maj 2011

Valborg.

Ja igår var det då Valborg. Det va länge sen jag gjorde nåt speciellt på en Valborg. Jag har nog inget behov av det heller.. Jag tycker bättre om Midsommar! Men så va gjorde jag?
Jag åkte traktor med Jonas=) hehe..
Sen tog vi båten ut till Flatholm för att grilla.. Jonas bror och hans två småkusiner va ute på Flatholm för en hel dag, och idag skull dom väl skjuta fågel.. Så vi åkte dit och grillade med dom..

Och de va så himla skönt, för det va helt vindstilla vid stockbordet där vi satt. Solen verkligen värmade.. Så himla härligt..

Tog en kall cider medans jag väntade på att grabbarna grillade.. Lööövly!! Och sen är de ju så gott att få sitta ute och äta. Ullis hörde av sig och va på väg hem från en Sverige trip, hon ville att jag skulle följa med ut.. hmm Ska jag eller ska jag inte?? Efter många om och men blev det inte.. Man e ju inte så peppad för fest när man sitter själv och dricker.. Så det blev inge korg.. Sen va jag lat och orkade inte va bakis idag=)

Efetr middagen så skulle de bli kaffe, men mitt kaffe förvandlades till en Iris Coffe (tveksam till stavningen där?!?!?!) men ni förstår va jag menar även om de skulle råka va fel stavat=) Och de va gott, gott.. De fick än att längta till sommaren igen, när man kan sätta sig på tex Knorring och ta en kaffe drink.. Åh... Som sagt jag är på dröm humör nu.. Drömmer, väntar och längtar=)

Tror att vi blev ute på Flatholm i nästan 3 timmar.. Och jag njöt av solen! Va helt röd om kinderna när jag kom hem=)
Nä nu skall jag sluta sitta vid datorn.. Snart skall vi till Geta och äta middag.
Bakade förresten kanelbullar idag.. hur blev dom? Jo, den ena plåten blev lite mer bruna än va jag tänkt mig.. Men dom duger nog.. Andra plåten då?? Jo då gick de så här att jag fixade till smöret som jag skulle breda ut, la i LITE kanel och socker, för jag tänkte att jag skulle kanela och sockra efter att jag hade smörat de. (brukar annars blanda allt färdig i smöret..) Så va händer? JO jag glömmer att sätta kanel och socker.. Suck.. Nå de blev som en smör bulle i stället=) haha Nå bättre lycka nästa gång då kanske..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar