onsdag 25 maj 2011

Trädgårdsarbete!

Ja idag har jag varit ute i solen och gjort pysslat lite i trädgården. Jag har klippt våra rosor, fast jag egentligen inte vet helt hundra hur de skall gå till. En kollega sa att jag skulle klippa bort allt dåligt så jag får lite på de.. För de gjorde jag.. Så nu hoppas jag att dom tar sig och växer fint så att vi får många fina rosor på dom. Förra året va dom jätte fina fast de va nyköpta plantor, och dom blev mycket större snabbare än va vi trodde först.. Så nu e de bara att hålla tummarna att jag inte dödade våra rosor=)

Fixade även i ordning rabatterna där vi har planterat trädgårdsnäva förra sommaren.. Tog bort allt gammal dött och försökte få bort ogräset.. inte de roligaste jobbet direkt..=)

Så nu ser de lite bättre ut! Bara att vänta på dom fina små söta lila blommorna.. Dom växer ju och blir ganska stora. Så de blir nog fint i år igen.. Vill plantera lite mer på gården, men jag måste vänta lite. måste bli lite mer organiserad så att man inte bara gräver ner nåt här och där.. Men en odlingsbänk skall de byggas.. Där skall de kanske planteras lite sallad, potatis? persilja, dill, gräslök, jag vi får se va som åker ner i den sen.. Bara den blir gjord.
Vill bara säga att jag älskar att bo på landet!!! De är så underbart skönt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar