söndag 16 oktober 2011

15 år sen!!


Idag när jag vaknade så hade grymt ont i halsen och mitt gomsegel va jätte uppsvällt igen.. Hade knappt sovit under natten, bara korta stunder och så vakande jag av att jag måste fukta munnen, jag svettades och mådde inte alls bra.. Men när jag vaknade hade iaf inte feber och de e ju alltid ett steg fram.. Men den här värken i halsen, AJ AJ....
Fick för mig att titta i spegeln och kunde då ana nåt, men de va för mörk så jag leta snabbt fram en ficklampa.. Och herre gud hur jag såg ut i halsen!!! Jag fick ju nästan en chock! På gomseglet har jag som stora gula blåsor! (Äckligt!!!) och sen på halsväggen har jag fullt med små vita prickar! Så de va lika bra att ringa till hälsocentralen, och hon jag pratade med ville att jag skulle komma in direkt..
Hon tog ett snabb prov i halsen och sen satte hon ett hals prov på odling.. De snabba provet visade inget.. Men hon tog en snabb sänka och den va tydligen för hög. Den va 109 och tydligen skall man ha under 8 om man skall va frisk. Så den va ju ganska mycket för hög, så hon kunde då inte skicka hem mig utan jag fick gå ut i väntrummet igen och vänta på en läkare..
Dock såg ju läkaren ut att va yngre än mig själv, så ja.... Då blir jag lite osäker.. Men hur som helst han tittade oxå i halsen, och så skrev han ut medicin som jag skall äta i 10 dar!

Så nu hoppas jag på att halsen skall bli bra snart för detta e ju obehagligt.. Jag har inte haft så här ont i halsen sen jag opererade bort mina halsmandlar och det är typ 15 år sen!!!! Så de är en ovan känsla samtidigt som den är allt för bekant. Hade mycket problem med halsen som ung med förkylning och sånt..
Så nu vill jag bli frisk, för det här blev ju en tråkig ledighet när jag måste ligga sjuk!!! Fy tusan!
Nä nu skall jag göra mig en kopp finrexin och titta på filmen på 4:an..
Godnatt
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Många som har ont i halsen nu tydligen. hoppas jag slipper gula blåsor! :O Vad var det för diagnos sen då? Krya på dej!

    SvaraRadera