torsdag 20 oktober 2011

Mera Cypern

 Jag kan inte annat göra än att längta tillbaka till värmen.. =) Solen skiner just idag över Åland, och det är ju trevligt, men nå vidare varmt är de inte.. Fast de är ju höst så de skall väl inte va varmt heller..

 Favvo glassen.. Hittade den när vi på Mallorca förra året.. MUMS... Jag gillar ju Bounty annars oxå, men glassen den e nog fantastisk..

 En dag när vi var i Cypern så va vi på en utflykt med Katamaran.. Och jag älskar det! När vi va i Mexico och när vi va på Mallorca så va vi oxå på utflykt med katamaran.. Och de är så härligt!!!

 Underbart att ligga på det här nätet och ha ett vackert hav under dig! Och ofta är de ju så klart vatten att man ser ner till botten. De är fantastiskt.. Så fick man snorkla lite, men deras snorkel utrustning va under all kritik. Gammal och trasig så jag klarade inte av att snorkla då allt vatten kom in i mitt cyklop. Och jag har så känsliga ögon så jag klarar inte av när jag får saltvatten i ögonen..


 Och vi hade som sagt va tur med vädret.. Vi hade fint alla dagar! De va en fredag eftermiddag och lite in på kvällen som de regnade.. Men annars sol och super varmt.. Kan fortfarande känna hur det kändes när man på kvällen steg ut från hotellet för att gå och äta när man går ut i bara kjol och ett linne.. Man behövde verkligen inte mer kläder för så varmt va det..

 Sola, sola, sola men akta så att man inte bränner sig.. Jag som annars bränner mig, brände mig inte alls denna gång.. Men jag hade ju solat solarium några gånger innan och sen var jag noga att smörja in mig.. Och de funkade bra.=)

 Utflykten varade till solnedgången och de bjöds på dricka och middag.. Riktigt trevligt.

Så det var en härlig dag.. Nåt jag såg hela semestern va dock tuttar.. de va tuttar överallt. Både unga och gamla kärringar solade topless.. Jag gjorde det inte!! hmm, nå alla gör som dom vill.. Men de e ju svårt att inte glo...

1 kommentar: