fredag 14 oktober 2011

Jag e sjuk...

Ungefär så här har jag oxå legat hela dagen.. Inatt när jag va på jobb så började jag känna att jag nog höll på att bli sjuk, och de blev nog ganska snabbt värre under natten. Kände hur ledvärken kom smygandes, och när jag väl skulle börja ronda kl 4 på natten då va ledvärken igång på riktigt.. Fy va ont jag hade! Hela nacken, ryggen och knäna värkte.. Kändes som att jag knappt kunde gå utan att benen vek sig.. De bara snurrade i huvudet och de kändes som att jag skulle svimma flera gånger.. Och det värsta är ju att jag har ett ganska tungt jobb så de va nog inte alls bra för mig att va snäll och stannade på jobbet fast jag mådde skit..

Frös som en hund när jag kom hem.. Jonas fick hjälpa mig på med ett par strupmor, jag hade fleecefilt och täcke...!!
När jag vaknade svettades jag samtidigt som jag frös.. FEBER... Jo de hade jag, 39 grader!! Underbart... Eller så inte.. Jag hade så ont att jag knappt kunde ta mig ner till nedrevåningen..  Men jag lyckades, och gjorde lite snabbt i ordning en bricka med kallt vatten, c-vitamin, en varm kopp Finrexin och en skål med yoghurt. Sen gick jag upp och bädda ner mig i sängen igen.. Fick med mig Wildah som sällskap=)
Och min underbara sambo hade varit så snäll och köpt en Marianne choklad och lagt på mitt säng bord, se de va de först jag såg när jag slog upp mina ögon.. Så lite, gör SÅ mycket!!

Men nu tänker jag va lite dum tror jag.. Slänger i mig lite mer värkmedicin för att hålla febern nere och den värsta ledvärken borta, för att göra ett bio besök i stan. Hade bestämt igår redan att vi Skulle se Jägarna 2.. Och kunde jag jobba hela natten så kan jag gå på bio en sväng.. Sitter ju ändå still.. Och jag e ledig från jobbet så det finns ingen som kan klaga på det heller.. Så ett bio besök skall jag försöka mig på, sen när jag kommer hem blir det nog till att slänga sig i sängen igen.. eller soffan kanske.. Har spelat in ett program som jag vill se.
Nå de återstår att se..

Förresten så har vi 2 Rihanna biljetter över till 1:a November. Nån som vill köpa?

1 kommentar: