tisdag 15 november 2011

Faster Maggan.


 
I Söndag kväll kom min Faster Maggan hit till mig/oss på Åland.. Hon kom och va ett stöd till mig nu när jag e sjukskriven och lite halv deppig. Och de va jätte skönt att ha henne här! Hon är så klok och det är så skönt att prata med henne och jag e så glad och tacksam att hon tog sig tid att komma till mig!
Vi har haft det jätte trevligt. Hann med lite middag när hon kom på söndagen. Gick ett varv på gården och kikade på korna och kalvarna=) på måndagen och sen va hon och jag till stan. Satt länge på ett fik och pratade.. Och kikade runt i vår inte allt för stora stad. Handlade lite e middag och sen åkte vi hem igen på kvällen.. Drack några öl och satt och gjorde en lista med för och nackdelar samt drömmar och mål och vad jag skall göra för att förverkliga detta.. Både privat och på jobb. Jag blev nog inte klar med den, men kanske lite klokare i vad jag vill.. Jag skall göra klart listan någon dag.. Men de finns som sagt va en viktig sak som jag måste ta tag i! Och det skall jag göra så snabbt som möjligt.. Så att jag kan få en ändring, så att jag kanske kan trivas igen... Mer än så skriver jag kanske inte, sen får väl folk gissa om dom vill... men men.. Nu vill jag inte tänka mer på det just nu..
Sen lagade vi middag ihop och käkade alla tre.. Så det va riktigt trevligt... Jag älskar min kloka faster!
Tack för att du kom!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Det är viktigt att man har någon man kan bolla sina funderingar och ideer, så kanske man förhoppningsvis får lite reda:)
    Hoppas att allt blir som du önskar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var det verkligen. Har ju kanske inte allt för många vuxna runt mig att bolla tankar och ideer med. Så det va verkligen nyttigt.. Så vi får väl se vart allt slutar, men man kan ju alltid hoppas att de blir någorlunda som man önskar=)
    Kram

    SvaraRadera