tisdag 8 november 2011

Fick bli...

 en tur till min granne idag som oxå är sjukskriven.. Min nya underbara väska fick komma med=) hehe och så gick jag in mina nya skor.. inte så värst lång promenad, max 300 meter tror jag=) Men jag klarade det bra, gick sakta och jag fick inte ont.. Så det var ju ett steg framåt. Fick kaffe och till det en extremt gooo choklad.. Jag skall visa sen va det va.. Måste köpa sån nån dag själv tror jag..
Fick prata av mig lite om allt möjligt, vilket är ganska skönt ibland. Just nu är jag i en period som känns ganska tuff.. Jag vet att de kommer att bli bra.. Och jag  har valt att stanna upp nu.. Livet bara rusar iväg, och de har hänt så mycket i år för mig så jag känner att jag inte har hunnit stanna upp och reflekterat över va som har hänt.. Och nu har det gått så långt att jag känner att jag behöver prata med nån för att reda upp lite tankar och känslor. Kanske de finns nån som tycker att det är löjligt.. Men jag vet att det är bra att prata med nån utomstående ibland.. Och just nu är det va ajg känner ett behov av så det kommer jag att göra.. Dax att ta tag i allt... Sen hoppas jag att det kommer att kännas bättre..

Tänkte tipsa om nåt gott och väldigt enkelt.. När vi va i Cypern nu i oktober så serverade dom detta till frukost.. Varm tomat och fetaost.. Så idag fixade jag det till middag, men det fick bli tomat, champinjon och fetaost, samt en krydda som jag köpte i cypern och sen in i ugnen.. Och det blir så sjukt gott!!! Till det lagade jag köttfärsbiffar och en grönsallad.. Men jag hade nästan kunnat skippa grönsalladen och bara tagit den varma tomatblandningen! Super enkelt och super gott, så detta kommer jag att göra fler gånger. Nu skall jag försöka ta mig till sängen, måste försöka lägga mig i tid.. Sitter vaken så länge på nätterna och funderar.. Vilket gör att jag sover väldigt länge på dagen sen.. Idag vakande jag 11.20!! Lite onödigt när de är ljust så kort stund nu när det är vintertid och allt.. Man behöver ju va vaken all ljus tid nu känns det som.. Imorn skulle jag hoppas på att jag skulle kunna ta mig ut på en lite längre promenad.. Har ju inte kunnat göra så mycket då jag haft väldigt ont när jag rör mig.. Men de känns aningen bättre nu så jag kan ju alltid hoppas på att jag skulle klara av en lite längre promenad imorn.. Längre än till grannen tänkte jag då=)
Nä godnatt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar