söndag 27 november 2011

Första Advent.

 Idag är det då första advent, och de regnar som tusan ute.. Förra året var det en massa snö så de saknar jag år.. Man får ju mer den rätta känslan om de hade varit lite kallar och mer snö.. Men men, man får va nöjd som de e. De här är iaf våra nya gardiner. Dom satte vi där vi har vårt matbord, och så här i efterhand så hade jag velat ha sådana till alla fönster i vardagsrummet oxå.. Men ett dom va lite för dyra för att köpa 8 längder som jag då hade behövt. 2 detta va de sista paret som fanns när jag va in. Men jag e kär i dom! Så fina.

 Stjärnorna är uppe och gör att allt ser lite extra mysigt och fint ut..=)

 Min fin, fina adventsljusstake som jag köpte förra året.  Tycker att den är så gullig. Så idag tändes det första ljuset till en gemensam frukost. Mys pys=)

 Köpte en ny duk oxå.. Men på nåt vis så får jag alltid en massa stearin på mina dukar och så blir dom förstörda...  Men denna va enkle och söt, så den pryder nu vårt köks bord..

 Just nu ligger Wildah i min famn och är hur gosig som helst. De e mysigt.. Men jag tycker så synd om Felix, han gillar ju inte alls Wildah, han skriker och fräser så fort han ser henne. han vill ju knappt va inne, börjar bli osocial, och lite lynnig=( min lilla Felix. Tycker så synd om han att de har blivit så här. Vet inte riktigt va jag skall göra med han när han e så där.. Igår hade jag han på lite utegångsförbud, tänkte att kunde va inne och försöka va lite social med oss. Men han va missnöjd och "skrek" och sura.. men idag fick han gå ut igen.. Hoppas han vill in igen, de e ju inte så trevligt väder ute idag!

Men men, en trevlig första advent till er alla där ute!

3 kommentarer: