torsdag 24 november 2011

Hemma igen..

I tisdags morse åkte jag som sagt va in till sjukhuset för operation. Hade turen att bli opererad ganska tidigt så jag hade inte allt för mycket tid att stressa upp mig.. Dom hämtade ner mig till op redan 09.15 och vid 15 tiden fick jag komma upp till avdelningen..
Mådde inte alls bra sen. Vid min förra operation så mådde jag ganska bra.. Men då va jag ju inte dålig heller när jag opererades och det va jag ju nu. Så när jag vakande på uppvaket hade jag väldigt ont och frös. Men dom va snabba med smärtstillande och sen fick jag en slang under täcket som sprutade in varmluft så att jag skulle slippa frysa..
Sen va hela dagen hemsk. Jag hade fruktansvärt ont i huvudet och jag va trött som ett as, men när jag skulle blunda så bara snurrade det och jag behövde spy.. 
Fick lite olika mediciner, både mot värk och illamående men inget ville hjälpa. De va först när dom som jobbade natt kom in och presenterade sig som dom såg hur illa jag hade det så dom gav mig till sist ett annat piller mot illamående och sen gav dom en spruta och efter det började jag äntligen må lite bättre.. Men då va ju klockan typ 23 när jag fick sprutan.
När jag vaknade på onsdag morgon i min sjukhus säng hade jag igen en fruktansvärd huvudvärk, och mådde illa.. Efter många om och men och mediciner fick jag en värme dyna runt axlarna och så fick jag prova akupunktur. Och de kändes faktisk ganska bra--
Sen kom läkaren in och berättade om operationen.. Skönt att bli av med de som gjorde ont och ställde till det för mig. Vill inte berätta allt men under operationen såg dom att dom även va tvungna att operera bort min ena äggledare..  Vilket såklart gjorde mig väldigt ledsen. Men jag måste väl lite på att dom har gjort de som dom anser är bäst för mig och min kropp.. Men de känns tungt och det är nåt som gör mig ledsen.. Men det är väl inte så konstigt.. Får ta mig lite tid för att bearbeta detta bara...

Nu vill jag bara att kroppen skall få läka och att jag skall börja må bra igen.
Så nu vet ni lite av vad som händer i mitt liv, men långt i från allt..
Ha de gött.

4 kommentarer:

  1. Nej fy! Är själv opererad två ggr i samma regioner och mardrömmen skulle ju vara om de tagit något oplanerat när man vaknar!! Tänker på dej! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snabbt och snart frisknar till och får må bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Brukar läsa här lite nu och då.. vill bara skicka en kram, det lät inget kul. Hoppas allt ordnar sig till slut!!

    SvaraRadera